orheen. General
Mesaj Sayısı : 6024 Nerden : Tekirdağ
| Konu: Japon devi bu kez pikap çağırıyor Çarş. 17 Şub. - 23:03 | |
| Toyota, 10 bin Tacoma pikapı geri çağıracakJapon otomotiv şirketi Toyota, ön aksta muhtemel çatlak nedeniyle Kuzey Amerika'da 10 bin kadar dört çeker Tacoma aracı geri çağıracağını bildirdi.
Toyota, 2010 model Tacoma pikapları geri çağırma kararını, Dana Holding şirketinin, ABD'li yolcu güvenliğiyle ilgili kuruluşlara, Toyota, Ford ve Nissan otomotiv şirketlerine tedarik ettiği 34 bin adet ön aks parçalarının çatlayabileceğini rapor etmesinden sonra aldı.
Dana Holding, sorunun nedenini araştırdığını ve çözümün bu parçaların kullanıldığı her bir araç için özel olacağını açıkladı.
Toyota yaptığı açıklamada, 2010 model Tacoma'nın bütün versiyonlarının, "uygunsuz imalat süreci kontrolü" nedeniyle ön aksı oluşturan parçalarda çatlak içeren aksamlara sahip olabileceğini bildirdi. Bu çatlakların nihayetinde ön aksın ayrılmasına ve yola çarpmasına yol açabileceği, böylece sürücülerin aracın kontrolünü kaybetmesine sebep vereceği belirtilen açıklamada, bu araçların Aralık 2009 ve Şubat 2010'un başları arasında üretildiği kaydedildi.
Açıklamada, şirketin, ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) bu araçları gelecek hafta Perşembe günü geri çağırmayı planladığı ve şimdiye kadar bu sorunun bir kazaya yol açtığına ilişkin bilgi bulunmadığı ifade edildi.
ABD'de 8 bin, Kanada'da 1.500, Meksika, Havai ve diğer yerlerden 200 adet Tacoma aracın çağrılması bekleniyor.
Toyota, önceki yıl ABD'de 145 bin adet, geçen yıl ise 112 bin adet bu pikaptan sattı. Bu arada Ford sözcüsü Said Deep, Dana Holding şirketinden, Ford Escape ve Mercury Mariner arazi araçları için 17 bin adet ön aks parçası aldıklarını ve yaptıkları incelemede herhangi bir güvenlik ya da performans sorunu olmadığını tespit etmediklerini söyledi.
Nissan sözcüsü Colin Price da, 2010 model Nissan ve Infiniti marka kamyonet ve arazi araçları için az miktarda ön aks aldıklarını, araçlarda herhangi bir kontrol kaybı ya da güvenlik riski olmadığını ifade etti.
İki ülke ilişkileri
Bu arada Toyota Başkanı Akio Toyoda'nın, Toyota araçlarındaki kusurlarla ilgili ABD Kongresi'nde ifadesine başvurulması konusundaki baskıların artmasının, ABD ve Japonya arasındaki ilişkilere zarar vermesinden kaygılanılıyor.
Temsilciler Meclisi'nde Cumhuriyetçi milletvekili Darrell Issa'nın, Toyoda'yı, şirketin güvenlik sorunlarını değerlendirmek için bu ay sonunda Kongre'deki komitelerde toplantılara katılmaya zorlayacak bir davetiyeyi destekleyeceğini açıklaması, siyasi gerilimi artırmıştı.
Toyoda'nın milletvekilleriyle görüşmesi gerektiğini söyleyen Issa, gerekirse Kongre'nin Toyoda'yı ifade vermek için zorlaması gerektiğini ifade etmişti.
Toyoda'nın Mart ayı başında ABD'yi ziyaret etmesinin beklendiğini bildiren şirket, Toyota başkanının Kongre'de oturuma katılacağı haberlerini teyit etmeyi reddetmiş, şirketin Kuzey Amerika Başkanı Yoshimi Inaba'nın, komitelerin karşısına çıkacağını açıklamıştı. Washington'da, Toyoda'nın 24 Şubat'ta Temsilciler Meclisi Denetim Komitesi ve 25 Şubat'ta Temsilciler Meclisi Enerji ve Ticaret Komitesi toplantısına katılması için baskı yapılıyor.
Japonya Dışişleri Bakanı Katsuya Okada, Toyota ile ilgili ortaya çıkan sorunların kaygı verici olduğunu, bunun siyasi başağrısına yol açabileceğini söyledi. Okada, "Kaygılıyım. Bu sadece bir şirketin sorunu değil, aynı zamanda diplomatik bir konu" dedi.
Şimdiye kadar Toyota'nın geri çağırmalarının, iki ülke arasında ihtilaflı bir konuya dönüştüğüne ilişkin işaret olmasa bile Washington'da komite oturumlarının kötüye gitmesi halinde durumun ters bir sürece girmesinden endişe ediliyor. Tokyo'daki Aoyama Üniversitesi'nden uluslararası ilişkiler profesörü Yoshinobu Yamamoto, "Bu Toyota'nın sorunu ancak, kötü idare edilirse diğer alanlara sirayet edebilir" dedi.
Toyoda'nın, komitelerin toplantısına katılarak sorumluluğunu göstermesi gerektiğine inanan Yamamoto, "En üst otoritenin orada olmaya ve durumu açıklamaya, şirketin sorunları çözmek için ne yaptığını anlatmaya ihtiyaç bulunuyor" diye konuştu. Ekonomi ve Ticaret Bakanı Masayuki Naoshima da, Toyoda'ya, ABD'de kamu önüne çıkma çağrısında bulundu ve "Şirketin başkanının (ABD'de) uygun bir açıklama yapmaya ihtiyacı var" diye konuştu.
İşçiler işini düşünüyor
Öte yandan Toyota'nın California eyaletinde bir fabrikada üretimi durdurması planı burada çalışan işçileri kaygılandırıyor. Toyota'nın Mart ayı sonunda, California eyaletindeki tek otomotiv montaj fabrikası olan New United Motor Manufacturing'de üretimi durdurması halinde 4 bin 600 işçi işini kaybedebilecek.
Fremont'taki fabrikada onlarca işçi ve sendika yetkilileri kapatma kararına karşı biraraya geldi. İşçi konfederasyonu Başkanı Richard Trumka, burada yaptığı açıklamada, "Amerikalıların işlerini yok etmek Toyota'nın kamu desteğini geri almasına ve satışlarının canlanmasına yardımcı olmayacak. Toyota, bu kararından vazgeçmeli" dedi.
Toyota ve ABD'li otomotiv şirketi General Motors'un (GM)1984 yılında ortak teşebbüs olarak kurduğu fabrikada Toyota, Corolla ve Tacoma modellerini üretiyor. GM, Pontiac Vibe model aracını geçen yıl Ağustos ayına kadar burada üretmişti. Toyota sözcüsü Michael Goss, şirketin, 31 Mart'tan sonra fabrikadan sipariş vermeyi durdurma kararında değişikliğe gitme planı bulunmadığını açıkladı. Goos, ayrıca şirketin, doğrudan ya da dolaylı olarak Kuzey Amerika'da 172 binden fazla kişiye istihdam sağladığını da ifade etti. California eyaleti yetkilileri, fabrikanın kapanması durumunda bölgede yan sanayide çalışan binlerce kişinin daha işini kaybedeceğini ve bu sayının 50 bine ulaşmasından endişe ettiklerini söylediler | |
|