1-
Toyoya
Auris aracımı 26.09.2009 tarihinde 10000 km bakımı için Beykoz Otomotiv'e bakıma götürdüm. Bakım iki
saatsürdü. İki saat sonra araba çıktığında sağ ön kapıda muhtemelen
yanındaki başka bir arabanın kapısının açılması ile oluşan bir ezik
var.
Arabayı servise alırken bu eziğin var olduğunu iddia ediyorlar ki,
yoktu. Aracı teslim alırken form doldurup aldılar ki, oto sanayide de
aynısını yapıyorlar. Madem ezik vardı forma yazabilirlerdi.
Yetkili kişiye bunu ilettiğimde ise, 'ben aracı teslim alırken size
onu söyledim' dedi ki, hiç kimse ile aracın yanına gitmedik. Ben de
doğal olarak Toyota müşteri hizmetlerini aradım. U** Bey kaydımızı
aldı.
Böyle durumlarda sistemin nasıl çalıştığında haberi olmayan bir
müşteri hizmetleri yetkilisidir kendisi. Cumartesi olduğu için işlem
yapamadıklarını, ilgili arkadaşların inceleyip, bize döneceklerini
söyledi. 30.09.2009'da U** Bey aradı.
Yapılan inceleme neticesinde aracın servise girerken de kapısının
ezik olduğunun tespit edildiğini ama nasıl tespit edildiğini
bilmediğini söyledi. Zaten söyledikleri servis yetkilisinin
söyledikleri ile aynı. Herhalde
telefon edip öğrendiler. Başka da bir şey yapamazmış.
Bu durumda bize mahkeme yolu görünüyor. Fakat inşallah bunu ilgili
birileri okurda ne yapmadıklarını görürler. Ben de Toyota servislerini
oto sanayidekilerden daha farklı zannediyordum. Bazı farklar var ama
olumlu farklar değil! &&
2-
2010 model
Auris 1.4 m/m dizel aracımı,
08.09.2009'da Sonkar Plaza'dan satın aldım. 06.10.2009 tarihinde 1000
km bakımı yapıldı. Aynı günün akşamüstü basın ekspress yolunun
ortasında, akan trafikte araç durdu ve arıza kaydı verdi.
Aracı 20 yıllık şoförlüğü bulunan babam kullanıyordu. Araçta dört
yaşındaki çocuğumla birlikte ailem vardı. Ailem olası bir kazadan şans
eseri kurtuldu. Şimdi soruyorum size, bu nasıl bir sürüş güvenliğidir?
İnternetteki araştırmamda aynı olayı, aynı model araçta ve 1000 km'de
yaşayan bir başka şikâyet de tespit ettim. Bu durumun tesadüfî değil
üretimle ilgili bir sıkıntı olduğu kuvvetle muhtemeldir.
Servis, aracı bilgisayara soktu ve �yüksek devir kullanımı
nedeniyle arıza vermiştir' deyip geçti. Araç kendisini kitlemiş. Aracı
kullanan da şoförlüğü tescil edilmiş babam. Bu araç otomatik vites,
hangi yüksek devirden bahsediliyor bir? İkincisi böyle bir mantık
olabilir mi? Varsayalım ki yüksek devir meselesi, otobanda seyir
halinde başımıza bu olay geldi ve araç zınk diye durdu. Sonuçlarının
mesuliyetini size devrediyorum.
İnsan hayatı bu kadar ucuz mu? Ben 42.500 TL bedel ödeyip sıfır km
araç alıyorum. Neden? İkinci el araçlarla ilgili bu tür risklerle
karşılaşmayayım diye. Ben parayı sokaktan toplamıyorum, canımı da
sokakta bulmadım. Aracım şu anda otoparkta ve ben bu araçtan soğudum.
Direksiyon başına oturamıyorum. Benim ve ailemin psikolojisi altüst
oldu. Şu anda tek istediğim aracın geri alınıp paramın iade edilmesi.
&&