TOYOTA YARiS TÜRKİYE FORUMU, OTOMOBİL HABERLERİ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


TOYOTA YARiS TÜRKİYE FORUMU, OTOMOBİL HABERLERİ
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Volkswagen manipülasyonlara devam ediyor. EA288 motorda da yazılım çıktı.
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimeC.tesi 24 Ekim - 19:13 tarafından Haberci
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? 1144131_620x410

Volkswagen’in (VW) ürettiği bazı dizel araçların emisyon testlerinde manipülasyon yapıldığının ortaya çıkmasıyla başlayan skandal büyüyor. …

Yorum: 1
Yeni Hibrid Yaris Dizel Fiyatına Satılacakmış :)
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimePaz 30 Kas. - 14:56 tarafından bradpitt
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Toyota-yaris-2012-model-elektrikli-araba-564x272-300x144

Japon üretici Toyota, elektrikli otomobilleri bir geçiş teknolojisi ürünü olarak görüyor.



Yorum: 1
Yaris 2014 Sahneye çıktı
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimeÇarş. 30 Tem. - 8:31 tarafından bradpitt
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? 750x400xyeni-toyota-yaris-2014-3.jpg.pagespeed.ic.4Voe51m58E

Yeni Toyota Yaris 2014, Avrupa tüketicilerinin ihtiyaçları ve geri bildirimleri göz önünde bulundurularak …

Yorum: 0
TOYOTA 2017 YILINA KADAR AVUSTRALYA DAKİ ÜRETİMLERİNİ DURDURACAK!
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimeC.tesi 15 Şub. - 5:32 tarafından Haberci
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? 10_ayda_400_toyota_calisani_sendikali_oldu13801947920_h1078758

Toyota Avustralya'daki otomobil üretimine son verecek.Toyota Avustralya'daki otomobil üretimini 2017 yılının …

Yorum: 0
TOYOTA TÜRKİYE İHRACATINI TPM İN DE DESTEĞİ İLE %93 ARTTIRDI!
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimeC.tesi 15 Şub. - 5:29 tarafından Haberci
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Toyota_turkiyenin_ocak_ayi_ihracatinda_artis13923844060_h1127811

Geçen yılın ocak ayında 4 bin 593 araç ihraç eden Toyota Türkiye, ihracatını yüzde 93,5 arttırarak 8 …

Yorum: 0
TOYOTA 2 MİLYON ARACINI BİRKEZ DAHA GERİ ÇAĞIRDI!
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimeC.tesi 15 Şub. - 5:27 tarafından Haberci
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Toyota_2_milyon_aracini_geri_cagirdi13922601220_h1127122

Japon otomobil üreticisi Toyota, yazılım hatası olduğu gerekçesiyle yaklaşık iki milyon Prius model aracı …

Yorum: 0
Anahtar-kelime
test yeni +2011 2011 renault corolla geri kaza barcelona lastik auris toyota karşılaştırma triger dizel araba SELECT renault% test% +corolla resimleri DUAL dergi çağırma yakıt yaris

 

 Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Haberci
General
General
Haberci


Mesaj Sayısı : 3971

Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Empty
MesajKonu: Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip?   Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? Icon_minitimeC.tesi 4 Ara. - 10:50

Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip? 663685057

Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkanı ve Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, ''Elektrikli otomobiller şehirler arası kullanımdan ziyade, şehir içi kullanıma uygun. Örneğin Adana'dan Ankara'ya gitmek için 3 kez şarj etmek gerekli. Bu durumda hibrid araçlar daha uygun olacaktır'' dedi.

Aydın, yaptığı açıklamada, yıllardır geliştirme ve test çalışmaları süren elektrikli ve hibrid otomobillerin, 2011 yılından itibaren başlıca büyük firmalar tarafından seri üretimine geçilerek, dünya ile birlikte Türkiye'de de satışa sunulacağını kaydetti.

Elektrikle ve akaryakıtla çalışan iki motora sahip ''hibrid'' araçların, lityum-iyon batarya kullandığını ve bu bataryaların oldukça pahalı olduğunu belirten Aydın, şöyle dedi:

''Bu nedenle aynı model elektrikli ya da hibrid otomobil, benzinli ya da dizeline göre daha pahalı olacaktır. Bu nedenle dünya genelinde çevreci olan bu araçlar devlet tarafından vergi indirimleriyle destekleniyor. Türkiye'de de 'sıfır ÖTV' gibi uygulamalar yapılmalı.

Yüksek vergilendirme olursa, türetici çok daha ucuz olan benzin ve dizel araçları tercih eder ve bu teknoloji Türkiye'de daha doğmadan ölür.''

Elektrikli araçların, şehirler arası kullanımdan ziyade, şehir içi için uygun olduğunu vurgulayan Aydın, ''Bir şarj ile ortalama 130-150 kilometre gidebiliyorsunuz.

Mesela Adana'dan Ankara'ya gitmek için 3 kez şarj etmek gerekli. Hızlı şarjla bile şarj işlemi yaklaşık 1 saat sürüyor, normal şarj ise 6-8 saat. Bu durumda şarj sorunu olmayan hibrid araçlar daha uygun olacaktır'' dedi.

ŞARJ MALİYETİ VE İSTASYONLAR

Elektrikli ve hibrid araçların yolda çok ekonomik olduğunu ifade eden Aydın, ''Bugünkü gece tarifesiyle şarj edilirse, 100 kilometrede 2-3 TL'lik elektrik harcayacaklar.

Yani akaryakıtın yaklaşık 5-10'da biri oranında gideri olacak. Tabii bu maliyet, günün hangi saatinde şarj edildiğine ve şarj istasyonlarında elektriğin kaça satılacağına göre değişebilir'' diye konuştu.

Yüksek vergi oranlarıyla söz konusu araçların satışının önü kesilmezse ve yaygınlaşırlarsa, artık çoğu özelleştirilmiş olan elektrik dağıtım firmalarının, elektriğini satmak için şehirlerin muhtelif yerlerine şarj cihazları ve istasyonları kuracağını ifade eden Aydın, şöyle devam etti:

''Şarj için apartmanların altına ve otopark gibi yerlere hızlı şarj üniteleri kurulacaktır. Kablosunu araca bağladıktan sonra, bir kredi kartı ya da özel bir kartla araçlar şarj edilebilecek. Dolayısıyla şarj istasyonlarının kurulmasının türeticiye ek bir maliyeti olmayacaktır, altyapı kendiliğinden oluşacaktır.

Türkiye petrolde tamamen dışarıya bağımlı. Elektrikte dışarı bağımlılık da, ithal kömüre dayalı termik santrallerden ve doğalgaz çevrim santrallerinden dolayı bir miktar var.

Ancak, bu bağımlılık yüzde 50 mertebesinde. Türkiye nükleer santrale sahip olursa, bu oran çok daha azalacak. Bu durumda elektrikli ve hibrid araçlar, çevre kirliliği, enerjinin güvenliğini ve ülke kaynaklarının içeride üretilmesi açısından çok ekonomik ve yararlı hale gelecekler.''

BATARYA ÖMRÜ VE TOPLAM MALİYET

Söz konusu araçlarda kullanılan lityum-iyon bataryaların ömürlerinin yaklaşık 2 bin şarj olduğunu ifade eden Aydın, şunları kaydetti:

''Her gün bir kez şarj edilirse ve 100-150 kilometre gidilirse, yaklaşık olarak 6 yılda aküler ömürlerini dolduracaktır. Ama bu, akülerin son ömürleri. Pratikte akü bir aşamadan sonra yıpranıp, daha çabuk deşarj olmaya başlar. Araba 150 kilometre gideceğine, 100 kilometre gitmeye başlar, bunun sonucu 4-5 senede bir akü değişimine ihtiyaç olabilir.

O nedenle, elektrikli ve hibrid araç alırken, bu maliyetini de hesaplamak lazım. Akaryakıt fiyatı, Türkiye'de petrolde ve benzinde yüksek ÖTV olduğu için elektrik fiyatlarıyla mukayese edilemez, ancak, batarya değişim ve ilk alımda fiyatın yüksek olması gibi diğer maliyetler de hesaplanmalı.''


AA
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Elektrikli mi? Hibrit mi? Hangisi daha cazip?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Toyota’dan yeni bir hibrit model daha!
» Toyota nın başı dertten bir türlü kurtulmuyor. 650 bin prius hibrit otomobil geri çağırılacak
» Opel'in elektrikli aracı Ampera
» Elektrikli otolar Türkiye'den dünya yollarına çıkacak
» Dünyanın En Büyük Elektrikli Oto Desteği %37 ÖTV :)

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
TOYOTA YARiS TÜRKİYE FORUMU, OTOMOBİL HABERLERİ :: TÜM MARKALAR :: GÜNCEL HABER & BİLGİ-
Buraya geçin: