2011 yılında Türkiye’de Renault
tarafından üretilecek elektrikli araçların elektrik tedarik ve altyapı
istasyonlarının kurulması için imza töreni İstanbul Büyükşehir
Belediyesi’nin Saraçhane’deki binasında yapıldı. Renault Mais, Oyak
Renault ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İstanbul
Enerji Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi arasındaki protokol imza
törenine İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul
Enerji Genel Müdürü Adnan Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim
Aybar, Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ve diğer yetkililer
katıldı.
Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş , “
Bu adımın arkasından gelecekleri de görüyor gibiyim Buradan ‘know how’
olarak belki yansıtacağız” dedi. Topbaş, “İstanbul bunun merkezi olacak.
Yasal düzenlemeler yapılırken biz de elimizi çabuk tutalım bu
çalışmaları yürütelim dedik. Biz burada geç kalmış olmak istemiyoruz.
İstanbul’da başlayan bir teknolojiye sahip olmak istiyoruz geri kalmak
istemiyoruz. Her şeyde birinci olmak zorundayız. İnanıyorum ki İstanbul
için ve Türkiye için önemli bir adımı atıyoruz . Bir tarih gerçekten.
Bir tarihe tanıklık ediyoruz” dedi. Topbaş, “Daha önce de bir alt
hazırlığını yaptık; hangi noktalarda oluşturulabileceği bunlardan
biri.Göztepe ve Cihangir’deki katlı otopark olabilir dedik. “ diye
konuştu.
“FLUENCE’IN ELEKTRİKLİ
MODELİ BURSA FABRİKASINDA ÜRETİLECEK”Protokol imza töreninden konuşma yapan Oyak Renault Genel Müdürü
Tarık Tunalıoğlu, Renault’un üreteceği elektrikli otomobillerden
bahsetti. Tunalıoğlu, “ Herkes elektrikli otomobil yapabilir dedik
herkes için elektrikli otomobili Renault ‘un yapacağından sizleri
haberdar etmiştik. Bu büyük anda Renault’un bu gelişme için çok yakın
tarihte yollara çıkacağını ve değişime yön vereceğinden sizi haberdar
etmek istiyorum. Otomobili değiştiriyoruz hayatı değiştiriyoruz
sloganıyla Renault kullanımıyla sıfır karbondioksit salınımıyla
elektrikli otomobilli geliştirdik. Amacımız yüzde 20 yüzde 30 emisyonlu
otomobil üretmek değil sıfır emisyonlu otomobil üretmek ve herkesin
kullanımına sunmaktır. 2011 ‘den itibaren dört elektrikli otomobili
pazara sunmaya hazırlanıyoruz. Bu dört farklı model Bursa ve diğer
fabrikalarda üretilecek. “ dedi.
Fransa’da Kangoo Express ile Zoe modelinin, İspanya’da ise Twizy adlı
otomobilin elektrikli modelinin üretileceğini söyleyen Tunalıoğlu,
Bursa’da da Fluence’ ın elektrikli modelinin üretim çalışmasının tüm
hızıyla sürdüğünü kaydetti. Tunalıoğlu, “ Elektikli Fluence şu anda
halihazırda imalatta bulunan diğer üç modelle aynı elektrik bantlarından
Bursa fabrikasından çıkacak ve dünya pazarlarına sunulacak. Böylece
Oyak Renault öncü olacaktır.” diye konuştu.
VERGİ DÜZENLEMESİ ŞARTRenault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da bir konuşma yaptı. Aybar, “
Bu anlaşmayla elektrikli otomobillerin kullanımına ve satın alınması
için yeni bir adımı atmış olacağız. Türkiye’de üretime başlanacak
Renault Fluence ‘ın üretilirken satılabilecek olması gibi büyük bir
adımı atıyoruz. Bu otomobilin Türkiye’de satılabilmesi için çok önemli
altyapılara ihtiyacı var. “ dedi.
Aybar, elektrikli otomobillerin satışı sırasında Avrupa ülkelerinde
vergi düzenlemesi yapıldığını hatırlatarak, “ Beklentimiz aynı Avrupa’da
başlayan bu desteğin Türkiye’de hayata geçmesi.Diğer bir önemi ve
tarihi adım da teknolojik altyapı yani kullanıma verilecek otomobillerin
ne şekilde şarj edileceği ve şarj istasyonlarının yaygınlaştırılması.
Biz bugün bu konunun yaygınlaşması için tarihi bir başlangıç
yapıyoruz.İstanbul sokaklarında elektrikli şarj istasyonlarını görmeye
başlayacağız. Böylece elektrik motorlu otomobilleri alacak
vatandaşlarımız Türkiye’de hiçbir altyapı sorununun kalmadığını da
görmeye başlayacaklar.ö şeklinde konuştu. İstanbul Enerji Sanayi ve
Ticaret Anonim Şirketi Genel Müdürü Adnan Çelik ise, rüzgardan enerji
projemiz var. EPDK’dan lisans bekliyoruz. Çalışmalarımıza başlayacağız.“
diye konuştu. Elektrikli araçların enerji verimliliği açısından da
önemli olduğunu söyleyen Çelik, “ Elektrikli araçlar yüzde 100 daha
verimli” dedi. Enerji A.Ş.’nin söz konusu işbirliğinde üstleneceği
rolden de bahseden Çelik, “ Bu altyapı önce mevzuatla başlıyor. Bugünkü
mevzuat bu araçların piyasaya girmesi açısından eksik bir mevzuat.
Mevzuat çalışmalarına destek çalışmalarımız da olacak. Bu işbirliği
neticesinde araçların nasıl bir altyapıya ihtiyaç duyduğunu tespit etmiş
olacağız. İSPARK’ın otoparklarında bu altyapıyı kurmak için
çalışmalarımız olacak “ şeklinde konuştu
İSTASYONLAR NEREDE
KURULACAK ?İSPARK yetkililerden alınan bilgiye göre, elektrikli araçların şarj
istasyonları İSPARK’a ait olan Anadolu Yakasında Bostancı’daki açık ve
kapalı otoparklarda, Avrupa Yakasında ise, Cihangir ve Karaköy’deki
katlı otoparklarda kurulacak. Konuşmaların ardından protokol imza
törenine geçildi. Protokol imzasını İstanbul Enerji Genel Müdürü Adnan
Çelik, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Oyak Renault Genel
Müdürü Tarık Tunalıoğlu attı. İşbirliği protokolü kapsamında, 2011’de
Türkiye’ye girecek elektrikli otomobiller için kurulacak şarj
istasyonlarının maliyeti ve alt yapı çalışmalarıyla ilgili tespitler de
yapılacak.
www.milliyet.com.tr