Honda, Hürriyet Otoyaşam gazetesinin bu yıl üçüncüsünü düzenlediği "Türkiye’nin En Beğenilen Otomobilleri" yarışması Otobil’de aday olduğu 4 kategoriden üçünde ödül aldı. Honda, orta sedan ve yerli binek sınıfında yeni Civic Sedan ile giriş sınıfında da City ile ödülleri kazanarak, Türkiye’de beğenilen otomobiller ürettiğini birkez daha göstermiş oldu.
Orta Sedan ve Yerli Binek sınıfının en beğenileni: Civic
Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de Honda Civic Sedan, Orta Sedan Sınıfı ve Yerli Binek Sınıfı olmak üzere iki dalda ödüle layık görüldü. Türkiye’de üretilen otomobillerin yanı sıra sınıfının en beğenilen modeli seçilen Honda Civic Sedan fütüristik yenilikleriyle göz dolduruyor.
Honda’nın 8’inci nesil Civic Hatchback ile başladığı yeni tasarım anlayışı çerçevesinde şekillendirilen ve Türkiye’de üretilen Civic Sedan, büyüyen boyutları ve yenilikçi iç mekan tasarımıyla öne çıkıyor. Yeni Civic Sedan, yenilikçi ekipmanları ve çekici tasarımının yanı sıra üstün 1.6 ve 1.8 litrelik benzinli motorlarıyla, mükemmel yakıt tasarrufu ve benzersiz bir performans sunuyor.
Honda’nın Global Kompakt Platformu çerçevesinde üretilen ve 5 kapılı Civic ile karşılaştırıldığında yaklaşık 300 milimetre daha uzun ve daha alçak olan Civic Sedan’nın belirleyici özellikleri ’ileri kabin’ tasarımı, kama biçimli gövde, keskin bir eğimle uzanan ön cama sahip olması.
GELECEĞİN TASARIMINI ŞİMDİ SUNUYOR Honda Civic Sedan’ın iç tasarımında, iç mekandan faydalanma oranının artırılmasına ve genişlik duygusuna odaklanıldı. Honda tasarımcıları ve mühendisleri sofistike bir yaklaşıma öncelik tanıyarak en yeni teknolojiye, geniş depolama alanına ve yenilikçi bir ergonomiye sahip yüksek kaliteli, gelişmiş ve sportif bir kabin ortaya çıkardılar. Tüm oturma konumlarında kalça, omuz ve diz boşlukları artırıldı ve bu sayede daha fazla destek sağlandı. 810 milimetrelik diz mesafesi sıra dışı bir uzunluğa sahip ve düz arka zeminle birlikte beş yolcunun tamamı için her açıdan rahatlık sunuyor. Katlanabilen arka koltuk 60:40 oranında bölünebilerek daha fazla depolama alanı sağlıyor.
Kabinde diğer modellerden tanınan Civic’e özgü Dual Link ön panel bulunuyor. Bu çok beğenilen, fütüristik tasarım sürücü bilgilerini, en önemli ayrıntıların gösterge panelinin tam üstünde ve diğerlerine göre daha yakında görüntüleneceği biçimde düzenlendi. Dual Link ön panelde bilgilere göz atarken sürücünün yol görüşünün çok kısa bir süre için kesilmesini sağlıyor ve ikincil bilgiler ve kontroller bir ’yakın çevre’ dahilinde, bu merkezi noktanın çevresinde ve altında yer alıyor.
Civic Sedan için 125 beygir 1.6 litre SOHC VTEC ya da 140 beygir 1.8 litre i-VTEC benzinli motorları arasından seçim yapmak mümkün. Her iki motor da, sahip olduğu gelişmiş motor teknolojisinin yanı sıra dünyanın en büyük motor üreticisi olarak bilinen Honda’ya yakışır seviyelerde sürüş konforu, yakıt tasarrufu, düşük emisyon ve performans sağlıyor.
1.8 litrelik motor 5 kapılı Civic’te kullanılanla aynı ve VTEC teknolojisinin en son yenilikleri sunuluyor. Bu teknoloji emme valfinin kapanışını geciktirirken aynı anda gaz kelebeğini açan ve yakıt kayıplarını önemli ölçüde azaltarak yakıt tasarrufu sağlayan özel bir yakıt tasarrufu fazı. Geniş kapsamlı sürtünme azaltma önlemleri, piston soğutması için değişken uzunluklu emme manifoldu ve yağ jetleri ile bir araya gelen yeni teknoloji, 1.5 litrelik motorlarla eşit ölçüde yakıt tasarrufu sağlarken 2.0 litrelik motorlara eş hızlanma sunuyor.
1.6 lt.’lik motor 5 ileri manuel ya da 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte kullanılırken 1.8 litrelik motor 6 ileri manuel ya da 1.6 litrelik motorda da bulunan 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor. Otomatik şanzımanlı modellerde ek olarak, tüm viteslerde daha yüksek vites değiştirme hızları sağlayan ’S’ modu bulunuyor. Sürücü, ’S’ modunda iken direksiyona monte edilmiş kolları kullanarak manuel vitese (S-Matic) geçebiliyor. Honda Civic’in gövde tasarımı, ön çarpışma enerjisi idaresini geliştiren ACE Gövde Yapısı Teknolojisi’ni içeriyor. Özellikle çokgen ön yapısı, diğer aracın gövdesiyle paralelliğin kaybedilmesi olasılığını azaltıyor ve böylece çeşitli farklı boyutlardaki araçlarla uyumluluğu artırıyor. Gelişmiş gövde yapısı ve üretim yöntemleri, gövde sağlamlığı ve darbe dayanımını önemli ölçüde artırıyor. Yüzde 38’i birinci sınıf olan yüzde yüzde 50 oranındaki çelik malzeme, üst düzeyde dayanıklılığa sahip ve bükülmeye karşı yüzde 36 oranında daha fazla direnç sağlıyor.
Çarpma durumunda yayaların zarar görmesini engellemek amacıyla, Civic’in kaputu ve kanat bölgeleri, yetişkin ya da çocuk yayaların baş kısımlarıyla temas etmeleri durumunda deforme olacak şekilde tasarlandı. Enerji emici, katlanır kaput destekleri, silecek kolları ve kanat bağlantıları, çarpma durumunda önemli ölçüde deforme olacak şekilde dizayn edildi.
Gövde güvenliği, kapsamlı koruma sistemleri ile tamamlanıyor. Tüm 4 kapılı Civic modellerinde aktif ön baş koruyucular, sürücü ve yolcu ön ve yan hava yastıkları, ön emniyet kemeri ön gergileri ve yük sınırlayıcılar bulunuyor. Arka koltuklarda ise ISOFIX bağlantılar ve tüm koltuklarda ön taraftan ayarlanabilen üç noktalı kemerler bulunuyor. Perde hava yastıkları 1.8 ES ve 1.6 ES modellerinde de standart olarak sunuluyor.
Giriş sınıfının en beğenileni: CityHürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de giriş sınıfında birinciliği Honda’nın Adapazarı fabrikasında ürettiği şehirli modeli ’City’ aldı. Giriş sınıfında yer almasına rağmen ölçüleri ile bir üst sınıfa rahatlıkla meydan okuyabilen Honda City, kısa burun yapısı ve ’sihirli’ koltukları ile fark yaratıyor.
Türkiye pazarında büyük beğeni kazanmış olan Jazz ile aynı platforma sahip olan Honda City geniş bir iç mekan sunuyor. Bu şaşırtıcı iç mekan özelliğinin anahtarı ise aracın ortasında bulunan ve ön koltukların altına yerleştirilmiş benzin deposu. Bu yerleşim, kompakt motor ve kompakt ön ve arka süspansiyon yapısıyla birleşince ortaya çok geniş bir iç mekan çıkıyor. Alçak arka zemin 500 litre hacminde bagaj ve sihirli koltuk kombinasyonu ikinci çok geniş bir yükleme alanı sağlıyor.
Haber kaynak:Hürriyet Oto Yaşam Haber tarihi:14.03.2007 Arşivleri karıştırayım dedim