| Toyota’nın altın çocuğu auris (test) | |
|
+7kir-pi kythera mehmetay18 cenk levent-- caş orheen 11 posters |
|
Yazar | Mesaj |
---|
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Cuma 13 Şub. - 17:41 | |
| Toyota’nın altın çocuğuTürkiye’nin en çok beğenilen markalarından biri olan Toyota’nın, uzun süredir üzerinde oldukça fazla durduğu, hatta kendi gelmeden “altın meteor” ismi gelen modeli Auris’in 1.4 D-4D dizel motorlu versiyonunu bu haftaki test konuğumuz. Latince’de altın anlamına gelen Aurum, Toyota’nın yeni modeli için seçeceği ismin ilham kaynağı olmuş. Tamamiyle Avrupa ve Türkiye otomobil piyasası için üretilmiş olan Auris, Toyota’nın baş mühendisi Yoshihiko Kanamori ve Fransa’daki tasarım merkezi ED2’nin uzun çalışmaları sonucu oluşturulmuş.Türkiye’deki serüvenin kısa bir süre önce başlayan Auris’in biri dizel biri benzinli olmak üzere 2 motor seçeneği bulunuyor. 1.6 litrelik benzinli motor 124 HP gücünde ve oldukça tutumlu bir karaktere sahip. Test aracımızın da içinde bulunduğu dizel motorlu Auris 90 HP güç üretiyor. Elegant, Comfort ve Class donanım seviyeleriyle satılan Auris’te test aracımız Elegant donanımıyla karşımızda. Direksiyondan kontrollü Multimode otomatik şanzıman test aracımızda bulunmuyor. 1.4 D-4D dizel motor seçenekli Aurisler 38200 YTL’den başlıyor ve fiyatlar 46.500 YTL’ye kadar uzanıyor. Elegant donanımlı test aracımızın fiyatı da 43450 YTL’yi buluyor.Sıradışı iç tasarımTest aracımızın içine bindiğimizde ilk olarak dikkati çeken yatay ön panel ve bir uzay aracını andıran tasarımıyla ortaya konumlandırılmış vites ile el freni oluyor. Ticari araçlarla birlikte otomobillerde de yeni yeni görmeye başladığımız, Toyota’nın Verso modelinde de kullandığı ön konsola yerleştirilmiş ergonomik vites ve hemen onun aşağısında bulunan el freni Auris’in farklılığının ilk sinyalleri. Vitesin ortaya konumlandırılması için ön tarafta bariz bir yer kaybının olduğunu da rahatlıkla görebiliyoruz. Özellikle vitesin konumlandırıldığı eğimli orta paneli aşıp yan koltuğa geçmek bir hayli zor, bu nedenle kapınızın açılmadığı yerlere park edip yolcu koltuğundan çıkma zahmetini yaşamamaya bakın. Sürücünün yol esnasındaki konforunun düşünülmesi açısından kol dayama önemli fakat kol dayamayı kullandığınızda vücudunuzun sağa doğru eğilmesine de alışmalısınız. Çünkü eşya gözlü kol dayama oldukça aşağıya yerleştirilmiş. Gelelim Auris’in iç mekanındaki artılarına. Özellikle orta konsola yerleştirilen vites çok ergonomik ve rahat vites değiştirme imkanı sunuyor, iç mekanda metalik kaplamalar oldukça şık bir görüntü çiziyor fakat Auris’in genel malzeme kalitesi beklentilerin altında fakat işçilik kalitesi oldukça yüksek.. Optitron gösterge paneli oldukça okunaklı. Fakat burada yine Corolla’da olduğu gibi yol bilgisayarının kontrol kumandasının sadece ön panele yerleştirilmesinden kaynaklanan bir kullanım sorunu göze çarpıyor. Fakat Auris’in pratik birçok özelliği de bulunuyor. Mesela hem yolcu hem de sürücü için yan havalandırmaların altı kısmına yerleştirilmiş bardaklıklar, oldukça geniş ön saklama gözleri ve yine vites konsolunun altına yerleştirilmiş ufak cepler oldukça kullanışlı. Yine orta konsolda kapaklı bir bardaklık daha bulunuyor.Otomobilde müziksiz olmaz diyenler için Auris’in 6 hoparlörlü MP3 ve WMA uyumlu ses sistemi oldukça yeterli. Ses sisteminin direksiyondan da kontrol edilebilmesi sürücünün işini kolaylaştırıyor. Ses yalıtımı açısından Auris tam anlamıyla mükemmel.. Toyota tasarımcıları Auris’in performansını sesiyle iç mekana yansıtmasına izin vermemişler. Ayrıca sarsıntısız ve gürültüsüz motorun sessizliğinden dolayı otomobilinizi çalıştırıp çalıştırmadığınızı unutabilirsinizİç mekanın en önemli unsurlarından olan diz ve baş mesafelerinde Auris ne yolcularını ne de kullanıcılarını üzüyor. Arka koltuklar yolcular için oldukça rahat bir yolculuğu sağlarken, 60-40 oranına katlanabilme özelliği özellikle tatil dönemlerindeki bagaj sorununun da çaresi oluyor. Tek hareketle yatırılabilen arka koltuklar 350 litrelik bagajı tam bir tatil bagajına dönüştürüyor. Tasarım açısından Auris oldukça dikkat çekici. Geniş farlar, kaslı ön tampon, sis farları, 16 inçlik çok kollu alüminyum alaşım jantlar “altın çocuğun” farklı tasarım öğeleri olarak beğenimizi kazanıyor. Arkadan bakıldığında Auris’in stopları otomobilin çekiciliğini pekiştiriyor. Tam bir cimriOtomobil kullananların en çok göz önünde bulundurdukları tutumluluk kriterlerine 1.4 litrelik D-4D dizel motoruyla tam bir uyum sağlayan Auris, 3800 d/d’de 90 HP’lik gücüne ulaşıyor. Düşük devirlerde oldukça isteksiz olan bu düşük hacimli motor maksimum torkunu verdiği 1800 d/d’den sonra turbonun da devreye girmesiyle daha performanslı ve keyifli bir kullanım imkanı veriyor. Yakıt tüketimi açısından da beklendiği gibi cep dostu otomobiller kervanına katılan Auris’in 100 km’deki tüketimi sadece 5 litrede kalıyor. 0-100 km hızlanmasını 12 saniyede tamamlayan Auris’in Multimode şanzımanlı versiyonunun bu mesafesi tamamlaması 14.7 saniyeyi buluyor. 1800 d/d ile 3000 d/d arasında maksimum torkunu verebilen 1.4 motor Toyota teknolojisinin en iyi örneklerinden ve sürüş keyfini arttırıyor. Auris’in en önemli dezavantajlarından biri 1515 mm’yi bulan yüksekliğinden kaynaklanan rüzgar etkisi. Hızınızın arttığı sırada rüzgardan etkilenen otomobilinizi şeridinde tutmak için biraz zorlanabilirsiniz. Bu açıdan oldukça net tepkiler veren direksiyon sorunu çözebilmenizi sağlıyor. Güvenlik açısından Euro NCAP çarpışma testlerinden yetişkinlerde 35 puanla 5 yıldız alması tabi ki şans eseri değil. Diz hava yastığı gibi çoğu otomobilde opsiyonel olan bir güvenlik unsurunu 2 donanım seviyesinde de standart olarak sunan Auris 9 hava yastığı, EBD destekli ABS, fren destek sistemi BA ve araç denge kontrol sistemi VSC ile oldukça güvenli. Boyun zedelenme riskini en aza indiren WIL ön koltuklar yine Auris’te mevcut yalnız bu koltuklar pek da konforlu değil. Bunun haricinde test sırasında ani frenlemelerde dozlama sorunu yaşatan ve nerede duracağınızı kestiremediğiniz fren pedalının da bir dezavantaj olduğunu söylemeyi unutmayacağız. Volkan DemirkuşakGenel Değerlendirme | İşçilik | 6 | Auris'in işçilik kalitesi standartlarda | Görüş | 7 | Oldukça iyi bir görüş sunuyor | Performans | 6 | Keyifli kullanım sunuyor | Tüketim | 8 | Auris tam bir cimri | Konfor | 6 | Geniş iç mekan | Frenler | 6 | Hissiz frenler | Yalıtım | 8 | Auris'in yalıtımı çok başarılı | Donanım | 7 | Geniş donanım seviyesi | Fiyat | 6 | Yüksek fiyat | Sonuç | 6.77 |
Kompakt sınıftaki ciddi rekabetin tam ortasına hızlı bir giriş yapmak isteyen Toyota, her ne kadar Auris için yepyeni bir otomobil dese de Corolla’nın kimliğinden çok da sıyrılmış gözükmüyor. MPV’ye yaklaşan boyutlarıyla iç mekanda geniş bir kullanım sunan Auris özellikle ön konsoldaki farklılık çarpıcı. Sınıfındaki rakiplerinin ne kadar güçlü olduğu göze alındığında dizel motorlu seçenek için belirlenen baz fiyatın 38.200 YTL olması biraz düşündürücü olsa da Toyota’nın modeline olan güveninin bir göstergesi.
| İkinciel | | | Test ve Teknik VerileriSTANDART DONANIM | | FABRİKA VERİLERİ | | Motor: | 1.4 D-4D | | Motor Hacmi: | 1364 cc | | | | | | | Motor Gücü: | 90 HP – 3800 d/d | | | | Max. Tork: | 190 Nm – 1800 d/d | | | Frenler: | disk/disk | Bagaj: | 350 lt | | Boyutlar: | 4222/1760/1515 mm | | | Ağırlık: | 1283 kg | | | Lastikler: | 205/55 R 16 | | |
Kaynak: arabam.com | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Cuma 13 Şub. - 19:30 | |
| auris d-4d yi biraz tuzlu buluyorlar | |
|
| |
caş Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 388 Nerden : Maltepe/ İstanbul
| |
| |
levent-- Er
Mesaj Sayısı : 33
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Cuma 13 Şub. - 23:46 | |
| Ben geldim Ama aurise verilen puanı düşük buldum açıkçası en az 10 puan gerekiyordu Pazar günü benzinli için bir inceleme yazısı yazarım hem de alacak arkadaşlara yardımcı olur.. | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) C.tesi 14 Şub. - 5:35 | |
| - levent-- demiş ki:
- Ben geldim
Ama aurise verilen puanı düşük buldum açıkçası en az 10 puan gerekiyordu
Pazar günü benzinli için bir inceleme yazısı yazarım hem de alacak arkadaşlara yardımcı olur.. @levent-- hoşgeldin Gelmen çok ama çok iyi oldu. Auris ile ile ilgili yazılarını bekliyoruz. Yaris sahibi arkadaşlardan da ileride auris almayı düşünenler var onlar içinde çok faydalı olacak Forumda aurisçi sayısı da auris ile ilgili konular arttıkça paralelinde üye sayısı da artacak | |
|
| |
caş Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 388 Nerden : Maltepe/ İstanbul
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) C.tesi 14 Şub. - 8:22 | |
| Sevgili Levent, hoş geldin. DH'deki Auris grubunda yaptığın yorumları düzenli olarak takip ediyorum (diğer arkadaşlarınkini de elbette...). Aydınlatıcı yorumlarının devamını burada da izleyeceğiz. | |
|
| |
levent-- Er
Mesaj Sayısı : 33
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) C.tesi 14 Şub. - 11:11 | |
| Sevgili caş ve orheen; Hoşbulduk. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.. | |
|
| |
cenk Çavuş
Mesaj Sayısı : 87 Yaş : 39 Nerden : İzmir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Paz 15 Şub. - 20:20 | |
| Auris'in iç tasarımı ne kadar sıradışı ise de ,dış tasarımı bir o kadar sıkıcı bence. Özellikle arka tasarımı çok kötü. | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Paz 15 Şub. - 20:21 | |
| - cenk demiş ki:
- Auris'in iç tasarımı ne kadar sıradışı ise de ,dış tasarımı bir o kadar sıkıcı bence. Özellikle arka tasarımı çok kötü.
Bence de kasası arabanın güzelliğini dışarıya yansıtamıyor. Bakalım umarım bunu yeni kasada aşarlar. | |
|
| |
caş Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 388 Nerden : Maltepe/ İstanbul
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Paz 15 Şub. - 20:33 | |
| Ben gerek iç, gerekse dışı tasarımı hoşuma gidiyor. Özellikle füme ve siyah renkler çok yakışıyor Auris'e. Hatchback olması nedeniyle olsa gerek Corolla'ya nazaran bagajı biraz küçük geldi bana. Kalabalık aileler sanırım Corolla ya da Verso'u tercih ediyorlardır. Yeni kasa Seat Ibiza'nın da dış tasarımına hayranım. | |
|
| |
mehmetay18 Teğmen
Mesaj Sayısı : 240 Yaş : 40 Nerden : İstanbul / Beylikdüzü
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Ptsi 16 Şub. - 22:23 | |
| - cenk demiş ki:
- Auris'in iç tasarımı ne kadar sıradışı ise de ,dış tasarımı bir o kadar sıkıcı bence. Özellikle arka tasarımı çok kötü.
+1 arka taraf bence çağa ayak uyduramıyor | |
|
| |
kythera Er
Mesaj Sayısı : 26
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Salı 17 Şub. - 15:14 | |
| arkadaşlar bence spoiler ile beraber güzel bir duruşu var clasic bir hatchback araba arkası değil yani. farklı olmalı idi bence biraz ve farklı olmuş | |
|
| |
cenk Çavuş
Mesaj Sayısı : 87 Yaş : 39 Nerden : İzmir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Salı 17 Şub. - 19:22 | |
| özellikle arka far tasarımı çok kötü | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Salı 17 Şub. - 19:37 | |
| - cenk demiş ki:
- özellikle arka far tasarımı çok kötü
Cenk ben genel olarak aurisi beğeniyorum. Arka görünüşü belki daha güzel olmalıydı ama kötü değil. Birçok arabadan megane hb vb. ten güzel | |
|
| |
cenk Çavuş
Mesaj Sayısı : 87 Yaş : 39 Nerden : İzmir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 13:38 | |
| Bence de öyle ama daha kışkırtıcı olabilirdi (Yeni avensis gibi). Yoksa auris in gerçkekten güzel bir araç | |
|
| |
caş Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 388 Nerden : Maltepe/ İstanbul
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 16:56 | |
| Daha önce çalıştığım iş yerindeki bir arkadaşın metalik gri, 1.6 Elegant, benzinli modeli vardı. Haftada 1-2 gün yolculuk ederdim. Sürme şansım olmadı, ancak araç çok hoşuma gitti. Benim araba zevkimi yansıtıyor. Arkadaşım da arabasından çok memnundu. | |
|
| |
kir-pi Albay
Mesaj Sayısı : 918 Yaş : 60 Nerden : Eskişehir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 16:59 | |
| Bana Aurisin özellikle arka koltuklardaki diz mesafesi grubuna göre dar gibi geldi siz ne düşünüyorsunuz? | |
|
| |
caş Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 388 Nerden : Maltepe/ İstanbul
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 18:08 | |
| Bagajı Corolla, Civic gibi sedan araçlara kıyasla küçük. Bu özellik pek çok HB araçlar için geçerli aslında. Kalabalık aileler tatillerinde sorun yaşayabilir diye düşünüyorum. Yine de en doğru cevabı Auris sahibi arkadaşlar verecektir. Ancak bizim gibi çekirdek aileler için sorun yaratacağını sanmıyorum. | |
|
| |
kir-pi Albay
Mesaj Sayısı : 918 Yaş : 60 Nerden : Eskişehir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 18:33 | |
| hb aracın bagajının sedana oranla küçük olması çok da sorun yaratmaz, çünkü modifiye imkanı tanır her zamanda 5 kişi binilmeyeceğine göre, arka koltukları 1/3-2/3 yatırma imkanı sunar birçoğu, ayrıca yine bagaj örtüsünü kaldırıp daha geniş yükleme imkanı elde edilbilir, sedanda ise bu modifikasyonlar çok işe yaramaz | |
|
| |
caş Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 388 Nerden : Maltepe/ İstanbul
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 18:45 | |
| Auris'de de Yaris’de olduğu gibi “easy flat” sistemiyle arka koltuklar katlanabiliyor mu? | |
|
| |
kir-pi Albay
Mesaj Sayısı : 918 Yaş : 60 Nerden : Eskişehir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 18 Şub. - 19:11 | |
| ne şekilde olduğunu bilmiyorum ama eski HBlerde bile 1/3-2/3 katlama vardır bu nedenle auris'tede mutlaka benzer birşey vardır | |
|
| |
yauris Teğmen
Mesaj Sayısı : 151
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Salı 28 Nis. - 14:55 | |
| | |
|
| |
yauris Teğmen
Mesaj Sayısı : 151
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Salı 28 Nis. - 14:55 | |
| | |
|
| |
yauris Teğmen
Mesaj Sayısı : 151
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Salı 28 Nis. - 14:56 | |
| | |
|
| |
ceyhunberber Albay
Mesaj Sayısı : 797 Nerden : İzmir
| Konu: Geri: Toyota’nın altın çocuğu auris (test) Çarş. 29 Nis. - 9:30 | |
| | |
|
| |
| Toyota’nın altın çocuğu auris (test) | |
|