Konuya ilişkin yazılı açıklamada,
2011 sezonunda Ferrari Challenge Trofeo'da F430 Challenge'in yerini
alacak yeni modelin, standart yol versiyonuna göre birtakım
modifikasyonlar içerdiği belirtildi.
Otomobilin ağırlığını azaltmak amacıyla öncelikli olarak çalışmalar
yapan Ferrari mühendislerinin, kaporta panellerinin kalınlığının
azaltılmasına ve karbon-fiber ve Lexan gibi son derece hafif
materyallerin kullanılmasına odaklandıkları dile getirilen açıklamada,
Ferrari 458 Italia'da olduğu gibi 570 HP güç üreten 4.5 litrelik V8
yapılı ve orta-arka konumlu motora sahip Ferrari 458 Challenge'ın F1
tipi çift kavramalı vites kutusunda ve vites oranlarında değişiklikler
yapıldığı kaydedildi.
Bir Ferrari Challenge modeli için ilk olma özelliği taşıyan
özelliklerin başında türünün en sofistike sistemi olan F1-Trac çekiş
kontrol sisteminin uygulanmasının yer aldığı bildirilen açıklamada,
Ferrari tarafından geliştirilen F1-Trac sisteminin, azami yüksek
performanslı yol tutuş için kavrama seviyelerini daimi şekilde izlediği
ifade edildi.
Açıklamada, bu uygulama için ıslak ve kuru tip olmak üzere iki özel,
pist ağırlıklı kalibrasyon geliştirildiği, kontrol mantıkları ve
stratejileri, Ferrari'nin F1 ve GT şampiyonalarında edindiği yoğun yarış
deneyiminden alındığı belirtilerek, şöyle denildi:
''Yeni Ferrari 458 Challenge, yekpare alüminyum yataklar, daha sert
yaylar, tek dereceli amortisörler, ortadan somunlu 19 inçlik yarış tipi
jantlar, daha büyük ebatlı Pirelli yarış lastikleri ve her yönden 30 mm
azaltılmış sürüş yüksekliği ile özel bir süspansiyon ayarına sahiptir.
Ferrari'nin uç noktadaki deneysel laboratuvar otomobili 599XX’te ilk kez
kullanılan ve kuru yüzeyler için yüksek performans ve düşük kavrama
gibi iki konfigürasyona sahip olan, ABS sistemi ile bütünleşen yeni
nesil Brembo CCM2 frenleriyle de donatılmıştır.''
AA