Son dönemde özellikle ülkemizde otomobil alırken aranan özellikler bir kaç maddeyle sınırlı kalmıyor. Konfor, genişlik, az tüketim, güvenlik, yeterli performans ve işte de kullanılabilecek özelliklere sahip bir araç çoğunluğun tercihi oluyor. Son yıllarda hafif ticari araçların ezici satış grafiği de bunu gösteriyor.
Peugeot Partner ve Renault Kangoo ‘da bu söylediklerimize en güzel iki örnek. Binek otomobiller ayarında sürüş keyfi sunan araçlar geçmiş nesline göre daha da iyi duruma geldiler. Tasarım noktasında farklılık gözükmese de büyüyen boyutlar dikkat çekiyor. Kangoo önceki nesline göre daha iyi bir görünüme sahipken Partner ‘da değişiklik az.
İç mekanda ayrışmalar başlıyor. Peugeot Partner iyi donanımlarına rağmen bir ticari araç olduğunu unutturmazken Renault Kangoo, kullanıcıya binek araç keyfi vermek için çalışmış. Açıkcası başarılı da olmuş. Scenic ‘ten gözümüze çarpan pek çok parça içerdeki havayı değiştiriyor. Gerçi kalite daha iyi olabilirdi. Binek araçlardaki gibi direksiyon ve vites kolunun konsol altındaki konumları kullanışlılıkta artı puanı getiriyor. Kullanışta tek problemi Peugeot ‘un konsolda yer verdiği cam kumandaları olmuş. Kangoo ‘da yine kapı içlerinde.
Partner ‘de aşırı yüklemelerde bir çok seçenekle beraber koltukları sökebiliyorsunuz. Renault Kangoo ‘da koltukları sadece öne doğru katlayabiliyorsunuz. Büyük yüklerde Partner rakibine göre daha üstünken aile kullanımlarında iki araçta aynı genişliği ve pratikliği sunuyor. Üst donanımlarda Renault Kangoo kayar kapılarında açılabilen cam gibi şık bir özellik sunarken Peugeot Partner arka yan camlar için gizlenebilen güneşlikler ve üç tek koltuk sunuyor.
İki araçta sürüş keyfini üst seviyeye çekmek için uğraşmış. Ve gerçekten gelişme kaydetmişler. Ama Peugeot Partner ve Renault Kangoo kıyaslandığında ise farklar kendini belli ediyor. Kangoo ‘nun bozuk zeminlerde verdiği tepki rakibine göre daha sert. Sert tepki kendini yüksek hızlarda daha da belli ediyor. Peugeot Partner bu noktada sürücüye binek araç keyfine daha yakın bir sürüş hissi veriyor. Tümseklerde, bozuk zeminlerde ve çukurlarda Partner rakibinden daha iyi.
1560 litre hacminde ve 90 beygir güç üreten motoru ile Peugeot Partner ‘in 0-100 km/s hızlanması 15.4 saniye. Rakibi daha küçük bir motor ve güce rağmen 15.5 ile aynı hızlanma süresine sahip. Bunun sebebi ise Renault Kangoo ‘nun 60 kg daha hafif olması. Tabi ki bu tarz araçlarda hızlanmadan ziyade yakıt tüketimi çok daha önemli. Partner ortalamada 6.3 litre/100 km, Kangoo ise 6.1 litre/100 km tüketim oranlarına sahip.
Renault; ABS, çift hava yastığı ve acil fren yardımcısı gibi donanımları 3.500 YTL den başlayan Güvenli Paketi ile satarken Peugeot bunları standart olarak sunuyor. Baz fiyatlı 75 beygirlik Partner ve Kangoo Autentique araçlar ise hemen hemen aynı fiyata sahip.
Peugeot Partner ‘in sürüş keyfi,büyük yüklerdeki avantajı gibi artıları bulunuyor. Renault Kangoo ise binek araçları aratmayan ve daha kullanışlı iç mekanı, az tüketimi ve daha az maliyetleriyle bir adım öne geçiyor.
Renault Kangoo 1.5 dCi
Motor hacim/güç: 1461 cc
Maksimum güç: 85 hp 5750 d/d
Maksimum tork: 200 Nm 1900 d/d
Son hız: 158 km/s
0-100 km/s hızlanma: 15.3 sn
Fren Mesafesi: 100-0 km/s 42 m
Yakıt tüketimi: 100 km’de 6.1lt
Fiyat: 30.920 YTL (ABS 1.127 YTL)
Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI
Motor hacim/güç: 1560 cc
Maksimum güç: 90 hp 4000 d/d
Maksimum tork: 215 Nm 1750 d/d
Son hız: 160 km/s
0-100 km/s hızlanma: 15.4 sn
Fren Mesafesi: 100-0 km/s 42 m
Yakıt tüketimi: 100 km’de 6.3 lt
Fiyat: 33.700 YTL