Corvette’in en hızlı modeli olan ZR1 yerine Z06
modelinden geliştirilen otomobilde yine Z06’dan alınan 7.0 lt’lik
atmosferik V8 motor kullanılıyor.
Pist odaklı bir kullanım amaçlayan modelde Brembo karbon-seramik
frenler, yeni 20 inç alaşım jantlar, Magnetic Selective Ride Control adı
verilen süspansiyon sistemi ve karoserdeki çeşitli bölgelerde
karbon-fiber parçalar yer alıyor.
Ayrıca kabin içinde yarı deri, yarı süet koltuklar, kapı eşikleri ve
kafalıklarda bulunan özel amblemler gibi Carbon Edition’a özel
donanımlar bulunuyor. Otomobilin baş mühendisi Tadge Juechter Carbon
Edition için şunları söylüyor: “Hafif ve atmosferik Z06’nın motorunu,
ZR1’in fren ve yol tutuş performansıyla birleştiriyoruz”.
Bu açıklama otomobilin Laguna Seca’da atmış olduğu tur derecesinin
nasıl standart Z06’dan tam 3 saniye daha iyi olduğunu gösteriyor.
Otomobilden sınırlı sayıda üretilecekken, bu versiyondaki parçaların
standart Z06’larda “Z07” opsiyonuyla alınabilmesi de söz konusu. Bu
seçenekler yazın son aylarından itibaren alınabilecek.
Otohaber Dergisi