Audi |
|
Üretildiği ülke: Almanya |
Kurucusu:August Horch |
İsmi Nereden Geliyor:Audi latince dinledim , işittim anlamına gelmektedir |
Amblemin Anlamı:Firma 1932 yılında audi, dkw,horch, ve wenderer adlı 4 bağımsız üreticinin birleşmesiyle oluşmuştur. Amblemde bu birleşmeyi simgelemektedir. 1969 yılında beşinci olarak nsu katılmış olsada 4 halka değişmeden kalmıştır |
Audi,
Alman bir
otomobil şirketidir;
Volkswagen grubunun bir markasıdır. Şirketin merkezi
Ingolstadt,
Bavyera'da bulunmaktadır.
Şirketin geçmişi
1899 yılına ve
August Horch'a dayanmaktadır. İlk Horch otomobili kendisi tarafından
1901 yılında tasarlanmıştı.
1910yılında Horsche şirket dışarısına atılmış ve kendi adını eski
ortaklarıyla olan anlaşmazlıklar nedeniyle artık yaptığı tasarımlarda
kullanamayacak hale gelmişti. Eski Almancada anlamı "Dinle!" olan
"horch", Latincede aynı anlama gelen Audi'yi markası olarak kullanmaya
başladı.
1932 yılında Audi,
Auto Union'u oluşturmak üzere Horch,
DKW ve
Wanderer şirketleri ile birleşti. Auto Union kullandığı birbirine bağlı dört halka da bugün Audi'nin logosu olarak kullanılmaktadır.
II. Dünya Savaşı sonrasında, şirket DKW etrafında ürünlerini sunmaya çalıştı. Ancak iki çekişli motoru o kadar ünlü olamadı. Eylül
1965'de Audi tekrar bir çıkış yaparak 72 beygirlik 4 kapılı sedanını piyasaya sundu, dünyanın en modern motorlarından biriyle.
1970'lerde Audi 1950 yıllarında dünyanın en büyük motorsikletlerini üreten şirket olan NSU ile birleşti. Bu şirket
Neckarsulm,
Stuttgart yakında bulunmaktaydı. NSU daha küçük arabalar yapmayı öngörüyordu; daha sonrasında yeni bir rotasyon motorlarında
Felix Wankel'in fikirleriyle kullanılmaya başladı.
1967'de
çıkartılan yeni NSU Ro 80 bir uzay çağı arabasıydı ve o gün itibariyle
sundukları aerodinamik, ağırlık, güvenlik açısından kusursuzdu, ancak
motorlardaki rotasyon hatası NSu için pahalıya patlamıştı. Yine de
günümüzde hala Audi'nin bazı modelleri Neckarsulm'da üretilmektedir.
Geçen 30 yıl içerisinde Audi yüksek güce sahip birçok model sundu.
1980'de
piyasaya sunulan ünlü "Quattro" modeli ; İngiliz üretici Jensen'in 1966
yılında ürettiği FF modeliden beri dünyada ilk kez üretilen 4 çekerli
binek bir araçtır.Adı Audi Quattro olarak lanse edilen Bu model 5
silindirli turbo motorlu, coupe karoserli bir spor otomobildi. Ayrıca
bu modelle birlikte Audi rallilere katılarak yarışlarda 4 çeker
sistemini kullanarak ralli tarihinde yeni bir çığır açtı. Üst üstte
yarışlarda kazandığı başarılar yüzünden Audi yarışlardan çıkarıldı.Audi
bu atılımla teknolojide zirveye oturdu. (Bu teknoloji daha sonrasında
dünya'nın hemen hemen tüm otomobil şirketleri tarafından
kullanılmıştır.)
Audi 80 modeli ile beraber, tüm modeller "Quattro" özelliğini kazaldı. Audi 80 her ne kadar
1986 yılında "dede arabası" imajına sahip olsa da
1991yılında yapılan makyaj çalışmasıyla unutulmaz tasarım piyasaya sunuldu.
Bu model piyasaya bomba gibi düştü ve oldukça iyi satış rakamlarına
ulaştı.
Gelişen teknoloji ile, Audi dünyanın en gelişmiş motorunu kullanmaya başladı.
1995'de S4 modelinde kullanılan dört çekerli motoru bu döneme damgasını vurdu.
1994 'de de dünyanın tamamen
alüminyumdan yapılmış ilk seri üretim otomobili olan A8 modelini sunan
Audi, bu modeli ile ASF diye adlandırlılan (alüminyum uzay
kafesi)teknolojisini kullanmaya başladığı ilk araç olmaktadır.Şu anda
bu teknoloji sahim bir diğer aracı R8 tamamen ASF teknolojisi ile
üretilmektedir.Ayrıca ortadan konumlu motou ile otomobil tarihinde
binek araçlarda çığır açmıştır. 90'ların ortasında yeni serilerini
piyasaya süren Audi dünyanın en kaliteli otomobilleri arasında yerini
aldı.
2000 yılı itibariyle yarış dünyasının en zorlu ve prestijli yarışlarından olan 24 saatlik
Le Mans yarışını 4 kez ard arda kazanan Audi,
2003 te de VW grubunun başka bir markası olan
Bentley ile ancak tamamen Audi kadrosu altında bu başarıya imza attı
Geçen yıl piyasaya sunulan SUV sınıfındaki Q7 modeli, bu yıl
piyasaya çıkan yeni nesil TT modeli ve ortadan motorlu süper spor
otomobil R8 ile birlikte Audi'nin model gamı,
2007 Cenevre Fuarında dünya prömiyeri gerçekleşen A5 coupé'yle daha da genişlemiştir.
Audi Suv segmentine bir ekleme daha yaparak Q5'i piysaya sundu.
Farklı motor seçenekleri ile Q5 piyasada bulunan ve liderliği elinde
tutan BMW X3'e rakip olarak getirildi.Abisi Q7'nin özelliklerinin
yanında ayrıca kişisel kullanım ayarlarını seçmenizi sağlayan Audi
Drive Select adı altında bir sistem ile donattı.Bunun yanında üçüncü
nesil MMI sistemini yükleyerek 3 boyutlu navigasyonu piyasaya sundu.Bu
ve buna benzer artı özellikleri ile Q5 rakiplerinin 1 adım önünde yer
alacağa benziyor.