| Toyota Prius 2009 | |
|
|
Yazar | Mesaj |
---|
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Toyota Prius 2009 C.tesi 7 Şub. - 20:02 | |
| | |
|
| |
guardiola General
Mesaj Sayısı : 1288 Yaş : 40 Nerden : Istanbul
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 12:29 | |
| Eren Güler / hurriyet.com.tr 10.02.2009 HİBRİD PIRIUS GELİYOR Öte yandan Toyota'nın dünyada çok tutulan çevreci modeli Pirius da yılın ikinci yarısında Türkiye'de olacak. Elektrikli ve benzinli motorun beraber kullanıldığı hibrid teknolojili araç, normal benzinli araçlara göre yüzde 43 daha az karbondioksit salıyor. Araç hibrid motoru sayesinde önemli oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 12:38 | |
| fiyatları konusunda bilgisi olan varmı | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 12:39 | |
| İnşallah çok pahallı olmaz da ileride 2. eli de olsa bir prius sahibi olurum. Hibrit yada ekonomik olduğu için değil. Kasası tipi çok hoşuma gidiyor. | |
|
| |
guardiola General
Mesaj Sayısı : 1288 Yaş : 40 Nerden : Istanbul
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 12:41 | |
| - talkers demiş ki:
- fiyatları konusunda bilgisi olan varmı
henüz bir bilgi yok.. | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 13:01 | |
| bu araba türkiyeye gelmez gelsede çok uçuk fiyat olur yada çıkarı olan çevreler bu aracın türkiyede satılmaması için elinden geleni yaparlar..for example akarykaıt firmalarının sahibi olan 1-2 kişi | |
|
| |
guardiola General
Mesaj Sayısı : 1288 Yaş : 40 Nerden : Istanbul
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 13:27 | |
| - talkers demiş ki:
- bu araba türkiyeye gelmez gelsede çok uçuk fiyat olur yada çıkarı olan çevreler bu aracın türkiyede satılmaması için elinden geleni yaparlar..for example akarykaıt firmalarının sahibi olan 1-2 kişi
dostum bu araç kesin geliyor..yakıt sarfiyatı ve motor gücü düşük bi araç..zaten civic hybrid türkiye'de satılmakta.. bu araç ona rakip olacak.. | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 13:36 | |
| - guardiola demiş ki:
- talkers demiş ki:
- bu araba türkiyeye gelmez gelsede çok uçuk fiyat olur yada çıkarı olan çevreler bu aracın türkiyede satılmaması için elinden geleni yaparlar..for example akarykaıt firmalarının sahibi olan 1-2 kişi
dostum bu araç kesin geliyor..yakıt sarfiyatı ve motor gücü düşük bi araç..zaten civic hybrid türkiye'de satılmakta..
bu araç ona rakip olacak.. guardiola gelsede zannetmiyorum tutacağını tutmaktan kasıt engellenmek. civic hybrid geldi. galeri hairicinde hiç gördünmü yada duydunmu kullananı? | |
|
| |
bucegu60 Teğmen
Mesaj Sayısı : 226 Yaş : 39 Nerden : Ankara
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 13:48 | |
| bu arabanın en çok sevdiğim yönü kendi kendine park edebilmesi. | |
|
| |
guardiola General
Mesaj Sayısı : 1288 Yaş : 40 Nerden : Istanbul
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 10 Şub. - 22:53 | |
| - talkers demiş ki:
- guardiola demiş ki:
- talkers demiş ki:
- bu araba türkiyeye gelmez gelsede çok uçuk fiyat olur yada çıkarı olan çevreler bu aracın türkiyede satılmaması için elinden geleni yaparlar..for example akarykaıt firmalarının sahibi olan 1-2 kişi
dostum bu araç kesin geliyor..yakıt sarfiyatı ve motor gücü düşük bi araç..zaten civic hybrid türkiye'de satılmakta..
bu araç ona rakip olacak.. guardiola gelsede zannetmiyorum tutacağını tutmaktan kasıt engellenmek. civic hybrid geldi. galeri hairicinde hiç gördünmü yada duydunmu kullananı? 1 kez gördüm.. ama avrupa'da bu araçlar için teşvik var..türkiye'de ne var? kömür dağıtımı.. bu memleketin önündeki en büyük engel yönetimidir..eğer bu araçlara ÖTV indirimi uygulansa ya da kdv alınmasa bak o zaman tutuyor mu tutmuyor mu?? tabi ki de aynı paraya hatta daha azına güçlü bi araba varken kim alır hybrid'i.. yemişim çevreyi der adam..sen onu teşvik edeceksin ki çevreye de katkın olsun..haa bunu bizi yönetenler yapsın.. ben taksim'de eşşek gibi anırırım..yakın zaman için konuşuyorum tabi..30 sene sonra bi kanun çıkarıp hybrid araçlara teşvik olursa, guardiola çık anır taksimde demeyin sonra.. | |
|
| |
guardiola General
Mesaj Sayısı : 1288 Yaş : 40 Nerden : Istanbul
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Çarş. 11 Şub. - 17:46 | |
| haberturk.com/ekonomi 11.02.2009 1000 ünlü isim bu aracı test etmek için bekliyorHem elektrikli hem de benzinli motora sahip olan Prius, dünyanın en popüler hibrit aracı. Hem elektrikli hem de benzinli motora sahip olan ve bugüne kadar 1 milyonun üzerinde satarak dünyanın en popüler hibrit aracı haline gelen Toyota Prius, 2010 model olarak yılın ikinci yarısında Türkiye’de de satılmaya başlanacak. Henüz fiyatı belli olmayan ve tamamen yenilenen üçüncü nesliyle Türkiye’de satılması planlanan Prius için bir tanıtım programı başlatan ve bu amaçla 30 adet test aracı getiren Toyotasa, otomobili ilk etapta ünlülere test ettirdi. Oldukça olumlu tepkiler aldıklarını ve bunu sürdüreceklerini belirten Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, “ www.cevreyikimkurtaracak.com” internet sitesini bugüne kadar 50 bin kişinin ziyaret ettiğini ve 1000 kişinin de test için başvurduğunu hatırlattı. Türkiye’nin çevre önderleri programının pilot uygulaması kapsamında sanatçılardan sporculara kadar geniş yelpazedeki tanınmış kişilere İstanbul yollarında Toyota Prius’la test sürüşleri yaptırdıklarına dikkat çeken Orhon, “Zamanı gelip de Prius’u satışa çıkarttığımızda, muhakkak bir talep yakalamış olması lazım” diye konuştu. KİMLER DENEDİ?Prius kullanan sanatçılar arasında Levent Yüksel, Fuat Güner, Fatih Erkoç, Kerem Görsev, Erol Evgin, Fuat Güner, Can Gürzap gibi isimler var. Televizyonlardan tanıdığımız Metin Uca, ünlü rallici Volkan Işık, basketbolcu Harun Erdenay, antrenör Engin Ataman, modacı Bahar Korçan, işkadını Ayşegül Dinçkök’ün yanı sıra Nasuh Mahruki de Toyota Prius’u test edenler listesinde bulunuyor. | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Ptsi 16 Şub. - 12:32 | |
| Elektrikli ve benzinli motorun bir arada kullanıldığı Toyota Prius, trafik sıkıştığında neredeyse hiç yakıt tüketmiyor, bir depo ile benzinli bir aracın iki katı yol katediyor.
Prius’un karoseri sınıfının en düşük sürtünme katsayısı elde edilmek için tasarlanmış. Prius küçük müdahalelerle kendi kendine park edebiliyor. Aracın kokpiti uçak gibi. Kontrollerin bulunduğu ana ekranda, elektrik ve benzinli motorun anlık tüketimi görünüyor. Prius yılın sonunda satışa çıkacak.
Toyota’nın dünyanın en çok satan hibrid otomobili unvanına sahip Prius modeli bu yıl Türkiye’de de satışa sunuluyor. Benzin ve elektriğin aynı anda kullanıldığı Prius sanki İstanbul için üretilmiş. Metrobüs inşaatı nedeniyle son 1.5 yıldır trafik sıkışıklığında yakıt tüketimi artan sürücüler bu haberi okuduğunda şaşırabilir. Çünkü Prius dur-kalk trafikte neredeyse hiç yakıt tüketmiyor.
30 araçtan biri Toyotasa’nın sadece 30 adet getirdiği ve ünlülere kullandırdığı araçlardan birini test ettik. Anahtarsız çalışabilen ve bir metre yanına yaklaşıldığında kapıları otomatik olarak açılan Prius’un kokpiti filmlerdeki geleceğin otomobillerini hatırlatıyor. Dijital bir hız göstergesi ve LCD ekranın bulunduğu araç bir düğmeyle çalışıyor. Ancak çalıştığına inanamıyorsunuz. Çünkü aracın çalıştığını sadece dijital ekrandaki ‘ready’ (hazır) yazısından anlıyorsunuz. Elektrikle çalışan araç, kokpitteki joystick vites ‘D’ konumuna alındığında sadece elektrikle sessizce yol almaya başlıyor.
Toplam 143 beygir Bu teknolojiyi, orta sınıftaki Prius’un kaputunun altındaki iki farklı motor sağlıyor. Bunlardan biri 1.5 litre 76 beygirlik benzinli bir motor. Diğeri ise 67 beygir güç üreten elektrik motoru. Bu iki motor birleştiğinde Prius’un gücü 2.5 litrelik benzinli bir otomobile denk geliyor. Aracın torku da şaşırtıcı düzeyde yüksek. 478 Nm’lik tork, V8 motorlu 4x4’lerle aynı.
Bir depoyla 1000 km Prius’un çalışma prensibi trafik sıkışıklığında daha az yakıt tüketmeye dayanıyor. İlk kalkışta elektrikle ilerleyen otomobil dur-kalk trafikte tekerleklerindeki dinamoya benzeyen teknolojiyle kendi kendini şarj ediyor. Kalkıştan sonra gaza biraz fazla yüklenince benzinli motor devreye girerek performansı artırıyor. Araçtaki ekran üzerinden elektrik ve benzin tüketimi anlık olarak gözlenebiliyor. Araç düz yolda ilerlerken benzinli motora eşlik eden elektrik motoru hem kendini şarj ediyor hem de tekerleklere aktardığı güçle tüketimi düşürüyor. Yavaşlarken ve frenlerken de elektrik motorunu şarj ediyor. Sonuç; 100 kilometrede ortalama 4.3 litre yakıt tüketimi. Yani 40 litrelik depoya sahip araç şehir içinde 1000 kilometreden fazla yol katediyor. Bu rakam benzinli bir otomobilin iki katına denk gelirken B sınıfındaki dizel otomobillerden bile daha iyi.
Her şey ekranda Aracın neredeyse tüm kontrolleri LCD ekranda toplanmış. Enerji monitörü, yakıt tüketimi, klima kontrolleri, radyo/CD çalar, navigasyon, bluetooth ayarları ve yol bilgisayarıyla ilgili tüm veriler dokunmatik ekranda bulunuyor. Diğer binek Toyota modellerinde olan tüm donanım unsurlarının bulunduğu Prius’un en önemli özelliklerinden biri de park asistanı.
Geri görüş kamerası var Geri vitese geçildiğinde geri görüş kamerası LCD ekrana görüntüyü aktarıyor. Dokunmatik ekran üzerinde aracın dikey ya da paralel park etmesi için küçük elle müdahaleler gerekiyor. Uygun pozisyon bulunduğunda araç, direksiyona müdahale ederek park alanına giriyor. Sürücüye sadece gaz ve freni kontrol etmek kalıyor. 408 litrelik bagaj hacmi de Prius’un kalabalık aileler için de kullanışlı olduğunu gösteriyor. Toyotasa, Prius’u bu yılın sonunda getirecek. Ancak Prius, kullandığımız araçtan daha gelişmiş olan dördüncü jenerasyon olacak. Yeni araçta klima, tavandaki güneş panelinden güç alacak
Her Prius 1 ton daha az kirlilik
Prius yakıt ve çevrecilik özellikleriyle dünyanın en çok satan hibrid otomobili oluyor. Geçtiğimiz yıl hibrid teknolojisinin 10. yılını kutlayan Toyota, bugün dünyada 1.7 milyonun üzerinde hibrid araç satışıyla lider durumda. 1997-2007 yılları arasında 1 milyona yakın Toyota Prius satıldı. 10 yıldır satılan Toyota Prius ile dünyaya 1 milyon 426 bin ton daha az karbondioksit (CO2) salınımı sağlanmış oldu. Bir Toyota Prius her yıl 1 ton daha az karbondioksit (CO2) salınımı gerçekleştiriyor. Prius benzinli standart bir otomobile göre de yüzde 43 oranında daha az CO2 salıyor. | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Ptsi 16 Şub. - 12:38 | |
| | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Ptsi 16 Şub. - 14:28 | |
| talker paylaşım için teşekkürler. Yeni kasa yariste de boştayken durma özelliği olan bir motor kullanıldığında priustan daha ekonomik olur. Hem ilk alış fiyatıyla hemde kullanımıyla. Teknoloji geliştikçe kayıp enerji azalıyor. | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| |
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 17 Şub. - 7:36 | |
| | |
|
| |
talkers Yüzbaşı
Mesaj Sayısı : 549 Yaş : 42 Nerden : Bursa
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Salı 17 Şub. - 7:48 | |
| | |
|
| |
guardiola General
Mesaj Sayısı : 1288 Yaş : 40 Nerden : Istanbul
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Paz 1 Mart - 14:06 | |
| hurriyet.com.tr 01.03.2009 3. Nesil Toyota Prius, Toyota’nın 2009 yılı için planladığı 13 model lansmanı kapsamında sunulacak. ''Üçüncü nesil Toyota Prius ise sektörün referans noktası olmaya hazırlanıyor. Yeni Prius’un, hibrid motor parçalarının yüzde 90’ı daha kompakt ve hafif olarak yeniden tasarlandı, performansı yüzde 22 oranında artırıldı, bununla beraber karbondioksit (C02) salımı yüzde 14 düşürüldü. Aracın birleşik yakıt tüketimi de yüzde 10 oranında azaltıldı.'' | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Paz 1 Mart - 19:34 | |
| İnşallah yakıtı gibi ilk alış fiyatını da azaltır. | |
|
| |
orheen General
Mesaj Sayısı : 3458
| Konu: Geri: Toyota Prius 2009 Cuma 6 Mart - 17:09 | |
| Yeni Toyota Prius
10 yıllı aşkın bir geçmişin üzerine inşa edilerek geliştirilen 3. nesil Toyota Prius, sektörün referans noktası olmaya hazırlanıyor. Yenilenen Prius, sürüş konforu, dinamizmi ve tasarımı ile yeni bir standart oluşturuyor. Dünyanın ilk seri üretim hibrid otomobili olan ve 1997’den itibaren 1.2 milyondan fazla satılan Toyota Prius, 3. jenerasyonu ile A ve B segmenti araçlardan daha düşük karbondioksit salım değerleri ve D segmenti otomobillerin güçlü performansını bir arada sunuyor. Yeni Prius, hibrid parçalarının % 90’ının daha hafiif ve kompakt olarak yeniden tasarlanması, yakıt tüketiminin düşürülmesi ve de soğuk hava koşullarındaki performansının geliştirilmesiyle yeniden doğuyor. Yeni Prius’un motor gücü % 22 oranında artarken, yakıt tüketimi % 14 oranında azaltıldı ve karbondioksit salımı 89g/km seviyesine çekildi. Yeni Prius; 41.000 adetlik Avrupa satış hedefi ve satış ağını 44 ülkeden 80 ülkeye çıkarmayı hedefliyor. Motor gücü %22 oranında artırılan Yeni Prius 1.8lt, 136 HP motor gücü ile 2.0 lt motor performansını sağlıyor ve 0-100km’ye 10.4 saniyede çıkabiliyor. 3.9l/100km yakıt tüketimi ve 89g/km karbondioksit salımı ile de Euro 5 standartlarını rahatlıkla karşılıyor. Bunlara ek olarak Yeni Prius’ta, eşsiz e-AT elektronik şanzıman sistemi sayesinde üç farklı sürüş modu ile sürüş performansı ve verimliliği, yakıt tasarrufuyla birleştirilebiliyor. EV modunda 50 km/h hıza kadar sıfır emisyon sağlayan Prius, aynı zamanda sessiz sürüş sunuyor. Tüm sürüş süresince, Eco-drive monitöründen hangi motoru kullandığınızı görebiliyor, ön panelde yapılan geliştirmelerle, gözünüzü yoldan ayırmadan monitörü kontrol edebiliyorsunuz. Bunların yanı sıra ECO- ICON konsepti ile geliştirilen yeni Prius’ta güneş enerjili havalandırma sistemi, ön cama yansıtılan gösterge tablosu, dokunmatik kontrol sistemi, LED teknolojisi, çarpışma öncesi güvenlik sistemi, park asistanı, Hız sabitleme sistemi gibi yeni teknolojik sistemler de sunuluyor. | |
|
| |
| Toyota Prius 2009 | |
|