Hyundai’nin Avrupalı tüketici için Avrupa’da tasarlanan
B-segmenti’ndeki yeni modeli i20, Mayıs ayında Türkiye yollarına
çıkmaya hazırlanıyor. HYUNDAI i20 MAYIS’TA TÜRKİYE’DE !
Hyundai’nin i30 ve i10’dan sonraki
üçüncü “i” serisi otomobili olan i20, ilk kez Ekim 2008’de yapılan
Uluslararası İstanbul Auto Show 2008’de Türk tüketicisinin karşısına
çıktı. Hyundai i20, dikkat çekici atletik görünümü, kullanışlı iç
mekanı, sınıfında yeni standartlar belirleyen güvenliği, yepyeni
şasisi, geliştirilmiş süspansiyonu ve üstün sürüş dinamikleriyle şimdi
de Türkiye yollarına çıkıyor.
Hyundai’nin Almanya’daki Avrupa
TasarımMerkezi’nde tamamıyla Avrupalı tüketici için hazırlanan i20, özellikle
büyük Hyundai logolu krom ön ızgarası, gözyaşı formundaki ön farları,
sportif görünümü, dikkat çekici profili ve C-sütununa kadar uzanan arka
stoplarıyla dikkat çekiyor.
Hyundai i20’nin kabini, lüks
ve kullanışlılığı en iyi şekilde birleştirirken fonksiyonelliği ve dış
tasarımdaki sportifliğini içeriye taşıyor. 2525 mm’lik dingil mesafesi
sayesinde iç mekanda daha kullanışlı ve konforlu bir yolculuk yapmak
mümkün oluyor. Sunduğu yüksek donanımla ön plana çıkan i20’de klima,
güçlü bir müzik sistemi, yol bilgisayarı, elektrikli cam ve aynalar,
gelişmiş güvenlik ekipmanları, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
simidi, soğutmalı torpido, sayısız göz ve cep gibi gerekli tüm
özellikler standart olarak bulunuyor. 40:60 oranında katlanabilen arka
koltuklara sahip i20’nin 295 litrelik bagaj hacmi ise gerekli tüm
eşyalar için yeterli bir alan sunuyor.
Hyundai i20,
Avrupa’da İspanya, İsveç ve Almanya gibi ülkelerde yapılan gelişim
testleri sayesinde Avrupa pazarının koşullarına göre hazırlandı. Bu
sayede sürüş konforu, yol tutuş, ses ve gürültü seviyeleri en iyi
şekilde ayarlandı. Yeni tip kremayer direksiyon sistemi ile şehir
içinde en iyi manevralar yapılabilirken yol tepkileri ve gerekli
bilgiler de sürücüye en iyi şekilde iletilebiliyor.
Hyundai
i20, Türkiye’de ilk etapta Euro IV normlarına uyumlu iki benzinli ve
iki dizel olmak üzere toplam dört farklı motor seçeneğiyle satılacak.
Benzinli motorlar arasında 78 PS gücünde olan ancak sadece 124 g/km’lik
CO2 salınımına ve 100 km’de 5,2 lt ortalama yakıt tüketimine sahip olan
1.2 litre benzinli motor dikkat çekiyor.
Diğer
benzinli motor ise 100 PS gücündeki CVVT (Sürekli Değişken Supap
Zamanlaması) sistemine sahip 1.4 litre olacak. İki benzinli motorla
birlikte 5 ileri manuel şanzıman sunulurken 1.4 litrelik benzinli ile
kısa bir süre sonra dört kademeli otomatik şanzıman seçeneği de
alınabilecek.
Dizel motor seçenekleri arasındaysa 75 ve 90
PS olmak üzere iki farklı güce sahip olan 1.4 litrelik ünite bulunuyor.
İki aracın da 100 km’deki ortalama tüketimi 4.4 litreyken 75 PS’lik
versiyon 161 km/s’ye, 90 PS’lik versiyon ise 172 km/s’lik maksimum hıza
ulaşabiliyor.
Hyundai i20, Team, Select ve Style olmak üzere
üç farklı donanım paketiyle satılacak. Tüm versiyonlarda EBD destekli
ABS fren sistemi, aktif gergili ön emniyet kemerleri, sürücü ve ön
yolcu havayastıkları, immobilizer, klima, dijital bilgi ekranı,
direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar, yükseklik ve derinlik
ayarlı elektrik destekli direksiyon gibi birçok özellik standart olarak
sunulacak.
Kaynak:
http://www.otomobilgazetesi.com/otomobil.php?id=6433