Anlıyorum, ben de çok kararsızdım hatta almadan araçtan soğumuştum.. Ama alınca, kullanınca anlatılanların şehir efsanesi olduğuna kanaat getirdim.
Yaris benim ilk aracım. Daha önce hiç otomatik araç kullanmadım o yüzden alışmada herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Ama M/M yarisi sevmeyenlerin daha önce tam otomatik kullanıp M/M'a alışamayanlar olduğunu gördüm. Aracın vitesi 2 kullanıma uygun bir şekilde. Düz kullanım modunda debriyajsız düz vites mantığı var. Debriyajsız olarak vitesi kullanıyorsun, vites küçültüp, büyütüyorsun. İstersen de otomatik modda normal şekilde kullanıp, vites değiştirmeye herhangi bir müdahalede bulunmuyorsun. Ben hiç düz vites şeklinde kullanmadım, gerek duymadım kendi açımdan. Tam otomatikten farkı, aracın dik bir rampada tam durmuş ise, kalkarken geri kayması. Aslında rampada tam durmak yerine araca çok hafif gaz vererek aracı kavrama noktasında tutup kaydırmayabilirsin, ancak bu balataları ısıtıp vitesten ikaz sesi duymana sebep olur ve sıkıntı yaşanır. (Aracı kullanmayı bilmeyen bazıları sürekli bu ikaz sesini duyduğunu söyleyip araca suç buluyor, ama kendinde kullanım hatası olduğunu hiç düşünmüyor.) Zaten bi süre sonra ayak alışkanlığı ile kayma sorunu ortadan kalkıyor, ki ben ilk zamanlar çok dik yokuşlarda çift ayak kullanmayı da denemiştim. Çok sıkıntı olacaksa el frenini çekersin ama inanın abartılacak boyutta değil. Bir de direksiyonda yer alan vites kolları var. Otomatikte kullanırken araç rampada çok bayılırsa vitesi ordan 1 saniyede küçültüyosun. Tabi sen değiştirmezsen 5 sn sonra araç kendi de küçültüyor vitesi, ama motoru rahatlatmak için bazen gerek duyulabiliyor. Dur-kalk trafiğinde durma sürem biraz uzunsa, boşa alıp bekliyorum debriyajı yormamak adına. Hatta bazı arkadaşlarım araç boştayken aracın motorunu durdurduğumu zannetti çünkü boştayken motordan hiç ses duymuyorsun. Bir de otomotiv sektöründen biri bana M/M viteste herhangi bir sorun yaşandığında sorunun birkaç parça değişimiyle düzelebileceğini, tam otomatikte ise komple şanzımanın değişeceğini söylemişti. O yüzden M/M iyi demişti. M/M'ın otomatiğe göre çok daha ekonomik olması da cabası... 6 ilerinin özellikle uzun yolda çok daha ekonomik olduğu bir gerçek. Daha önce otomatik deneyimim olmadı ama vites geçişlerinin de oldukça yumuşak olduğunu düşünüyorum.
Yaris çok pratik bir araç her açıdan. Tek sıkıntısı herkesin söylediği gibi bagajı. Ama çok eşya olursa da arkadaki koltukların yatması ile inanılmaz bi hacim yaratıyor.
Ben çok memnunum.. 1000 km'ye gelmek üzereyim, anlatılan şehir efsanelerinden hiçbirini yaşamadım. Bahsettiğiniz M/M alacak olan kişi tam otomatikten geçiyorsa, yukarıda yazdığım kayma olayını dert edebilir sadece, ama o da büyütülecek bişey değil. Düz viteste dik bir yokuşta nasıl hafif bir kayma oluyorsa M/M da aynı şekilde. Bu da zamanla en aza indirilmesi mümkün bir durum. Ben anlattığım kayma durumlarını bizzat yaşamak ve aracı tanımak için çok dik yokuşlarda dur-kalk yaparak çalıştım. Yani gün içinde kaç kez dik yokuşta durulacağı da meçhul bi durum bence.
Umarım iyi ifade edebilmişimdir. Sevgiler..