Otomotiv sektöründeki
yeniliklere paralel olarak gelişen akaryakıt sektöründe Türkiye, kaliteli yakıtla biraz geç tanıştı. Buna rağmen Türkiye genelinde akaryakıt istasyonlarının birçoğu Avrupa standartlarını yakalarken istisna da olsa satın alınacak düşük kaliteli benzin veya mazot aracın motorunda ciddi hasarlar meydana getiriyor.Yakıta karıştırılan Solvent gibi katkı maddeleri, motorda ateşleme ve püskürtme sisteminin zamanının değişmesine neden olarak motor parçalarının kısa sürede arızalanmasına yol açar. Özellikle yeni nesil benzinli motorlarda görev yapan enjektörler kalitesiz benzin karşısında kolayca tıkanır. Bu durum oksijen sensörünün düzensiz çalışmasına neden olurken katalizatörün de arızalanmasına yol açar.Motor verimi hızla düşerken çözüm bir yetkili servistedir. Dizel motorlardaysa durum daha ciddidir. Yüksek basınçlı
yakıt sistemine sahip (common-rail) motorlar kalitesiz mazotla karşılaştığında
yakıt sisteminde ciddi arızalar oluşabilir. Kalitesiz
yakıt geçmişin dizel motorlarında ve karbüratörlü benzinlilerde de aracın yolda kalması için yeterlidir. Oysa Türkiye'de ki çok sayıdaki akaryakıt istasyonu sürekli denetlenirken az da olsa kalitesiz yakıtla karşılaşma ihtimalimiz var.Yeni
yakıt alırken her zaman kullanılan istasyonu ve tanınmış markaları tercih etmek gerekiyor. Yol kenarındaki tanınmamış akaryakıt istasyonlarından çok ihtiyacınız yoksa
yakıt almayın.
Yakıt aldıktan sonra KDV fişini bir sonraki doluma kadar mutlaka saklayın.
Yakıt aldıktan sonra aracın motor sesinde, performansında herhangi bir değişim fark ederseniz mutlaka istasyona geri dönerek durumu yetkililere bildirin. Burada bir sonuç çıkmazsa genel merkezine durumu şikayet edin.
Yakıt alırken bir diğer tehlike de yanlış
yakıt kullanımıdır. Çok sık karşılaşılan bir durum da pompacının bir anlık hatası veya bilgisizliği sonucu dizel araçlara konan benzindir. Bu durumda pompacının başında durarak oluşacak bir tehlikenin önüne geçmek en doğrusudur.Son olarak,
yakıt ister istemez
yakıt deposuna bir miktar tortu bırakır. Bu tortuların azalan yakıtta ki yoğunluğu artarken
yakıt fi ltresinde gereksiz yere birikir. Hem
yakıt fi ltresinin ömrünü kısaltmaması hem de bu tortuların sisteme gitmemesi için depodaki
yakıtın tamamen bitmemesi gerekir. Sonuçta,
yakıtın nereden ve hangi miktarda alındığına dikkat edilmelidir. Otomobilinizin motoru, almış olduğunuz yakıttan zarar görürse, en azından
yakıtı nereden aldığınıza dair bir belgeye sahip olursunuz.
(Otohaber)