İddiasını yüksek gücüyle artırdı 65.900 TL-2.0 lt, 150 HPHyundai Tucson, Güney Kore damgasını taşıyan ve pazarın rağbet gören araçlardan biri. Son yıllarda SUV pazarını ele geçiren hatta bu pazarın büyümesinde en önemli rol oynayan Güney Koreli araçlar hızlarını kesmeyecek gibi görünüyor. Güçlü ve iddialı Avrupalı rakipleri onlara karşı kozlarını güçlendirmeye çalışırken Güney Koreli rakiplerinden bunlara cevap verecek ataklar beraberinde geliyor.
İşte Güney Koreli Hyundai'nin Tucson'u da aynen böyle. Her ne kadar küçük SUV'lar arasına Avrupalı iddialı modeller gelmeye devam ediyor olsa bile Güney Korelilerin yakaladığı başarılar devam ediyor. Motor kaputunun alünda yatan dizel ünitesini güçlendiren ve artık performans adına çok daha iyisini verebilen Hyundai Tucson güçlü görünümünü bu şekilde artık çok daha iyi destekleyen bir hale geldi.
Dışarıdan bakıldığında akıllara ilk olarak güçlü bir araç olduğunu getiren bir tasarıma sahip olan Tucson, bu nedenle önemli bir avantaj yakalıyor. Kaslı ve heybetli görünen tasarıma sahip olan araç, güçlü ifadesi sayesinde albeni sahibi oluyor. Düz çizgilerin bulunmadığı tasarımında, tampondan motor kaputuna, çamurluklarından profil tasarımına kadar şişkin ve kaslı görünen detaylara yer verilmiş. Tampondan başlayarak aracın dört bir tarafını çok aykırı görünmeden dolaşan çıkıntılı tasarımı da göze çok hoş görünüyor.
İç mekana geçildiğinde ise kullanışlılık ve ferahlığın göz doldurduğunu söyleyebiliriz. Neredeyse ayakta durabilecek kadar ferah bir kabine sahip olan Tucson, derli toplu görünen kumanda grubu, gösterişten uzak ama kolay takip edilebilen gösterge paneli, ferah görüş açılan ve kusursuz yaşam alanı ile beğeni topluyor. İdeal sürüş pozisyonunun çok rahat bulunan araçlardan biri olan Tucson, bu sayede kullanım kolaylığı da sağlıyor.
İç mekan biraz gürültülüKullanılan plastik malzemenin rengi ve kalitesi nedeniyle iç mekan biraz solgun ve sıradan görünüyor. Bu durum biraz rahatsız edici olabiliyor. Koltukların kalitesi ve yan destekleri ise başarılı. Orta sertlikte seçilen koltuk minderleri rahat yolculukların habercisi. Orta konsol tasarımı da biraz kasvetli bir görünüme sahip olsa bile yaşattığı kullanım kolaylığı sayesinde bunu ört bas ediyor. İç mekana yansıyan gürültüyü azaltma konusunda da yeterli olan Tucson, hız yükseldikçe biraz daha fazla gürültülü bir hal alıyor. Bununla birlikte dizel motorun sesi iç mekana beklediğimizden biraz daha fazla geliyor. Yol bilgisayarının gösterge panelinin altından kontrol edilebiliyor olması da dezavantajlar listesinde yer alıyor. Ayrıca bu tip araçlarda olmamasına aidimizin ermediği bir başka detay ise müzik sisteminin direksiyondan kumanda edilemiyor olması. Bu gerçekten alım tercihlerini bile etkileyebilecek bir detay olabilir.
Camı açılarak kullanılabilen bir bagaja sahip olması da bu aracın avantajlarından biri. Dar alanda bu şekilde yükleme kolaylıklara sağlanırken, büyük bagajı da hayatı kolaylaştırıyor. Elbette bunların yanında bu aracın fiyatının 58 bin 400 YTL'den başladığını bilmekte bunların arka plana atılmasının kilidi olabilir. Orta sınıf araçların bile bu fiyata ulaşabildiği günümüzde bir SUV için istenen bu bedel gerçekten de çok çekici.
Uzunluğu 4325 mm, genişliği 1830 mm ve yüksekliği 1730 mm olan Hyundai Tucson'un ölçülerine bakıldığında kompakt sınıfta yer alan araçlarla hemen hemen aynı boyutlara sahip olduğu görülüyor. Konfor özelliklerinin ön plana çıktığı bir süspansiyon sistemine sahip olan Tucson, yol tutuş konusunda da önemli bir sorun yaşatmıyor. Kullanımı ideal sürüş pozisyonunun rahat bir şekilde belirlenmesinden dolayı başarılı olan Tucson, sert sürüşler sırasında bile elektronik sistemler ve dört tekerlekten çekiş sisteminin yardımıyla güven veriyor. Süspansiyon sisteminde önde McPherson bağımsız ve 21 mm'lik viraj denge çubuğu kullanılırken, arkada ise çift kollu bağlantılı süspansiyon ve 14 mm'lik viraj denge çubuğuna yer verilmiş.
Hidrolik destekli kremayer dişli direksiyon sisteminin kullanıldığı Tucson'un yönlendirme yeteneği de yüksek. Biraz hissiz olsa bile, direksiyon sistemi üzerine yüklenen görevi yerine getirebiliyor. Aynı zamanda kompakt yapısı sayesinde Tucson şehir içi kullanımlarında da rahat ettiriyor.
Motor artık 150 HP gücünde
Kolay dozlanan bir fren pedalına ve aracın dengeli yapısını bozmadan durabilmesine imkan tanıyan bir fren sistemine sahip olan Tucson, duruş mesafesiyle güvenlik kurallarını da yerine getirebileceğini ispatlıyor. Ön tarafta hidrolik destekli, hava soğutmalı 280 mm diskler, hareketli çift pistonlu kaliperler ve balata aşınma sensörü kullanılırken, arkadaysa 262 mm'lik diskler görev yapıyor. ABS sisteminden aldığı destekle Tucson duruş karakteri ile güven vermeyi biliyor. Yüksek yapısına rağmen sert rüzgarlardan da çok fazla etkilenmeyen Tucson bunda da en önemli yardımı yere sağlam basan yapısından alıyor.
Tucson'un 1991 cc hacmindeki, common-rail dizel motorunda VGT (Değişken Geometrili Turbo) kullanılırken, gücü de 3800 d/d'de 112 HP'den 150 HP'ye, torku da 1800 ile 2500 d/d ansında 245 Nm'den 304 Nm'ye yükselmiş. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 13.8 saniyede gerçekleştiren Tucson, test verilerinde de buna yakın zamanlara imza attı. Yakıt tüketimi açısından da güçlü motoruna rağmen ekonomik olmayı başaran Tucson'da altı ileri oranlı bir manuel şanzıman görev yapıyor. Asfalt üzerinde sorunsuz çalışan şanzıman, tasarım açısından karamsar görünen vites kolu ve yolları çok net belli olmayan çalışma karakterine rağmen beraberinde önemli bir sorunu getirmiyor. Ancak arazi üzerine çıkıldığında şanzıman, motordan gelen gücü yola aktarma konusunda sorun yaşıyor. Hafif arazi, ıslak zemin gibi şartlar altında yoluna devam etmeyi bilen Tucson, önüne bir engel çıktığında manuel şanzımanı nedeniyle zorlanabiliyor. 28.2 derecelik yaklaşma, 31.9 derecelik uzaklaşma değerlerine sahip olan Tucson'un yerden yüksekliği ise 195 mm. Borg Warner Electronic InterActive Torque Management isimli dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan Tucson'un 4X4 kilit sistemi ise direksiyon simidinin sol ön tarafında bulunan bir düğme yardımıyla kumanda ediliyor.
Yeni model ile birlikte Select ve Style olmak üzere iki farklı donanımla ithal edilmeye başlayan Tucson'un Select paketinde sürücü, ön, yan ve perde havayastıkları, EBD destekli ABS fren sistemi, TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme Sistemi), manuel klima, USB ve Bluetooth destekli radyo/CD/MP3 çalar, bel ve yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, elektrikli ön ve arka camlar, ısıtmalı ön koltuklar, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar gibi yüksek bir donanım paketine sahip. Style paketinde ise bunlara ek olarak ESP, elektronik kontrollü klima, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası ve pusula, otomatik hız sabitleyici, elektrikli açılır tavan, otomatik yanan ön farlar gibi önemli detayları da sunuyor.
Sonuç:Hyundai Tucson öncelikle sınıfındaki iddialı fiyatı ile akılları 1 çeliyor. Son yıllardaki trend olan SUV'lar arasında bu başlangıç fiyatlarına bir araç bulmak gerçekten de zor. Hyundai çatısı altında önemli bir garantiye de sahip olan Tucson bu özelliği ile ön plana çıkıyor. Tasarımıjç mekanı, kolay kullanımı, dört tekerlekten çekiş sistemi, gücü artan motoru Tucson'un şansını artıran diğer detayları. Elbette kusurları var ama bu fiyata kompakt binek bir otomobil bile ulaşmaya başladı.
Teknik verilerMotor (tip/silindir sayısı) | Sıralı/4 |
Supap/eksantrik sayısı | 16/2 |
Maksimum güç | 150HP-3800d/d |
Maksimum tork | 304 Nm-1800-2500d/d |
Aktarma | Dört tekerlekten çekiş |
Frenler (ön/arka) | Hava kanallı disk/disk |
Tüketim (fab. ver.) | 6.2/7.1/8.9 lt/100 km |
Hızlanma
Ara hızlanma60-100 km/s (5. viteste) | 10.6 sn |
TüketimTüketim (lt/100 km) / Menzil | 8.6 lt |
Tüketim (lt/100 km) / Menzil (km) | 674 km |
İç gürültü (dB(A))Fren mesafesi | Frenler 100-0 km/s soğuk: 39.4 m / 100-0 km/s sıcak: 39.9 m |
Ölçüler
Baz donanım
Artı ÖzelliklerMotor, iç mekan genişliği, kolay kullanım, fiyat |
Eksi ÖzelliklerŞanzıman, donuk iç mekan, hissiz direksiyon |
Kaynak : Autoshow