Toyota Türkiye Üst Yöneticisi Ali
Haydar Bozkurt, Şubat ayında başlattıkları ''
geri çağırma
kampanyası''nın olumsuz etki yapmadığını belirterek, ''Yaşanmamış bir
problemi öngörüp, önceden tüketicileri uyaran bir marka olarak
çok takdir gördük, bir sürü e-posta aldık'' dedi.
Bozkurt, Toyota'nın Adana'daki yetkili servis ve bayisi Onatça
Motorlu Araçlar AŞ'nin yeni plazasının açılışı nedeniyle geldiği
Adana'da, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilk kez ABD'de tespit edilen
''potansiyel gaz pedalı sorunu'' nedeniyle, Türkiye'de de şubat ayında
''servise
geri çağırma kampanyası'' başlattıklarını, sanıldığı gibi bu
uygulamanın olumsuz etkilemediğini, tam tersi güven yarattığını
bildirdi.
Kampanya kapsamında geçmiş yıllarda satılan ve kapsam dahilinde
bulunan 57 bin 301 adet aracın çağrıldığını, müşterilerine telefon ve
e-posta yoluyla ulaştıklarını belirten Bozkurt, ''Yapılan çalışma, tüm
müşterilere en üstün güvenlik standartlarını sunmak adına bir
önlem mahiyetindeydi. Ayrıca, bir markanın kullanıcısına verdiği
değerin en önemli göstergesi niteliğindeydi. Zaten sonuçta da Toyota'ya
olumsuz bir etkisi olmadı'' dedi.
Yaşanmamış bir problemi öngörüp, önceden tüketicileri uyaran bir
marka olarak çok takdir gördüklerini ifade eden Bozkurt, ''Bir sürü
e-posta aldık. 'Böyle bir
geri çağırmayı Toyota gibi büyük bir marka
yapabilirdi' şeklinde yorumlar geldi. Beklenenin aksine, bu süreçte
satışlarımızı da artırmayı başardık.
Geri çağırma kampanyasından sonda
yaptığımız bazı anketlerde, Toyota müşterilerinin yüzde 85'i
'otomobilimizi değiştireceğimiz zaman yine Toyota alırız' şeklindeki
ifadeleriyle bunu teyit ettiler'' diye konuştu.
-YIL SONU HEDEFİ REVİZE
EDİLDİ-Geçen yıl kriz olduğunu ve ardından vergi teşviki geldiğini
hatırlatan Bozkurt, şöyle devam etti: ''Ancak bu yıl da geçen yıldan farklı olarak hiç bir teşvik
olmamasına rağmen satışlar geçen yılı yakaladı, hatta geçti. Bütün
markalarda olduğu gibi Toyota da satışlarını artırdı. İlk 5 ayda bütün
markalarda yaşanan tek sorun, tahmin edilenin üstünde bir pazar
seyrettiği için bazı modellerde
bulunurluk problemlerinin oluşmasıydı. Ancak, tüm markaların aldığı
önlemlerle, temmuz ayından itibaren bu sorun da ortadan kalkacaktır''
dedi.
Bozkurt, Toyota'nın da bu olumlu rüzgardan oldukça faydalandığını ifade ederek,
''Biz de yılın sonuyla ilgili hedeflerimizi revize ettik. 26 bin 500
den, 31 bin 500 adete çıkardık'' diye konuştu.
Geçen yıl Toyota'nın 11 modelin yenilediğini hatırlatan Bozkurt,
''Bu yıl ise geçen hafta lansmanını yaptığımız yeni Corolla'mız var. Şu
anda satışına başladık, oldukça da iyi
gidiyor. Corolla dünyada tüm markaların modelleri içinde, en çok
satılan model. Türkiye'de de satışlarımızın yüzde 60 gibi bir oranını
Corolla yapıyor. Yenilenen Corolla'yı uzun zamandır bekleyen
müşterilerimiz, şu anda çok mutlu'' dedi.
AA