2008 yılı sonuçlarına göre 133.7 g/km ile Avrupa'nın en düşük ortalama
karbondioksit emisyon değerini sunmayı başaran Fiat, 2009 yılı sonunda
ise bu değeri 127.8 g/km'ye düşürmeyi başaran tek marka olmayı başardı.
Fiat, Avrupa Birliği tarafından 2015 yılı için belirlenen 130 g/km'lik
hedefinin altına şimdiden inebilmesiyle ön plana çıkıyor. Fiat, bu
başarısını Euro 5 normunu başarıyla karşılayabilen üstün teknolojili ve aynı zamanda ekonomik
Multiair benzinli ve Multijet dizel motorlarıyla elde etti. Ayrıca
kademeli olarak Fiat markalı modellerde kullanılmaya başlanan Start/Stop
sistemi gibi çevreci
ve ekonomik tüketim sağlayan inovatif
teknolojiler,
çevreci üstünlüğü Fiat'a kazandıran
unsurların başında geliyor.
Otomotiv verileri konusunda hizmet veren ve 1984 yılında kurulan
JATO, 19'u Avrupa Birliği
üyesi 21 ülkede gerçekleştirdiği 2009 yılının tamamını kapsayan karbondioksit
emisyon sonuçlarını içeren araştırma raporunu açıkladı. italyan otomobil
üreticisi Fiat, 127.8 g/km ile 2009 yılı sonunda da Avrupa'nın en çevreci otomobil üreticisi olma başarısını devam
ettirdi. 2008 yılı toplamında elde ettiği 133.7 g/km'lik değeri daha
geliştiren Fiat, 2015 yılında uygulamaya geçecek olan 130 g/km hedefini
şimdiden yakalama hatta daha da altına
inebilme başarısıyla da dikkat çekti.
Fiat markasına üst üste 3 yıldır Avrupa'nın en çevreci
otomobil üreticisi unvanını kazandıran teknolojilerin
başında Multijet serisi turbo dizel motorlarlar geliyor. Gelişmiş dizel
motor teknolojisinde bir dünya lideri olan Fiat'ın karbondioksit (CO2)
emisyonlarını yüzde 10 ile 25 oranında düşürüp diğer motor
kirleticilerinin oranlarında da yüzde 60'a varan düşüşler kaydeden
benzinli motor tasarımında temel bir
başarıyı ifade eden MultiAir teknolojisi ise
bir diğer önemli yeni ekolojik atılımını
temsil ediyor. Fiat'ın yeni MultiAir teknolojisi ile donatılmış bir motor daha güçlü,
bütün motor hızı aralığında daha hassas, ciddi ölçüde daha az yakıt
kullanıyor ve her türlü egzoz emisyonunu büyük ölçüde azaltıyor. Ayrıca
bu teknoloji, Fiat'ın en düşük geniş aralıklı
CO2 emisyonlarını gerçekleştiren bir numaralı otomobil üreticisi
unvanına sahip olmasını sağlayan düşük emisyon ve düşük yakıt tüketim teknolojisindeki liderliğini
korumasına da yardımcı oluyor.
ilk olarak yenilenen Fiat Punto Evo modelinde ardından da yeni
Fiat Doblo'nun Euro 5 normlarına uygun üretilen motorlarında sunulan
Start&Stop teknolojisi ise bir başka çevreci çalışmayı temsil ediyor. Örneğin bu teknoloji ile donatılan yeni
Fiat Doblo versiyonları şehir içinde %15'e
varan yakıt tasarrufu ve düşük karbondioksit
salınımı değerleri sunabiliyor. Start&Stop sistemiyle
birleştirilen Vites Değişim Göstergesi (GSı – Gear Shift ındicator) ise
ne zaman vites değiştirileceğine dair öneride bulunan bir "yardımcı
pilot" işlevi görmektedir. Bu sistem
sayesinde, yakıt tüketimi anlamında motordan daha verimli ekonomik çalışma performansı
alınabiliyor. Gösterge paneli üzerinden takip edilebilen GSı sistemi daha verimli bir yanma performansı
için vites büyütme ya da mevcut torktan en iyi
şekilde yararlanmak için vites küçültme önerisinde bulunarak sürücüler
için benzersiz bir asistan desteği sağlamaktadır.
Fiat'ın çevre koruma stratejisinin bir
diğer yaklaşımı, araç kullanıcılarının farkındalıklarını yükselterek,
otomobillerini çok daha sorumlu ve çevreyle
uyumlu bir şekilde kullanmalarını sağlamayı içermektedir. Bu ilkeler,
sürüş davranışını analiz eden ve araç kullanıcılarının Blue&Me sisteminin USB port'u aracılığıyla bağlantı kurarak, tüketimleri ve emisyonları ideal
seviyeye indirmeleri için tasarlanmış, yenilikçi bir yazılım programı olan eco:Drive'da tatbik edilmiştir.
Ekim 2008'de sunulduğundan bu yana uygulama yaklaşık 100.000 defa
indirilmiştir (
www.fiat.com/ecodrive'dan ücretsiz
olarak indirilebilmektedir) ve 35.000 civarında araç kullanıcısı
tarafından sürekli olarak kullanılmaktadır. Bu, popülerlik
anlamında dikkate değer bir başarıdır ve eco:Ville organizasyonunun
yaklaşık olarak toplam 3000 ton CO2 tasarrufu
yaptığı düşünüldüğünde her şeyden önce çevre açısından da bir
başarıdır.
Marka (g/km) 2009
1. FıAT 127.8
2. Toyota 130.1
3. Peugeot 133.6
4. Renault 137.5
5. Citroen 137.9
6. Ford 140.0
7. Opel 148.9
8. VW 150.4
9. Audi 160.9
10. Mercedes 176.4