- kir-pi demiş ki:
- Orhan bu çalışmanı son dişliyi uzatıp kısaltarak da inceleyebilirsen çok güzel olur, gördüğüm kadarıyla şu ana kadar bizim kasalarda dahil yaris ve aurislerin en verimli oldukları hız 70-80 arası acaba son dişli biraz daha uzarsa verimli olduğu hız artıp 90 km civarlarına gelebilirmi gelebilirse son dişili oranı ne olmalı?
Son dişlinin diş sayısını azaltarak kuvvet azaltılıp hız arttırılabilir, ancak bu seferde araçların ivmelenmesi kötüleşecek.
En mantıklısı 6. vites! Yarise ve Aurise 6. vites gelirse ve şu sürtünm katsayalırını biraz düşürürlerse araçlar daha ekonomik olacak.
Lastik çaplarıyla oynamak son dişli ile oynamak gibidir. Lastiği de son dişliye bağlı bir dişli gibi düşünebilirsin. Bu yüzden ihtiyaca uygun bir lastik çapı seçimiyle aracı daha ekonomik yada daha performanslı olacak şekilde kişiselleştirebilirsiniz